חדשות בארץ

לראשונה: ממשלת ישראל תכפיל את הסיוע לפרויקט "בראשית 2"

חודש לאחר שהכניסה את ישראל למועדון 7 המדינות שנכנסו למעגל הירח, וחודש לאחר שלא הצליחה להיכנס למועדון שלוש המדינות שנחתו על הירח – בממשלה הודיעו כי יכפילו את הסכום לפרויקט "בראשית 2", לסכום של כ-20 מיליון שקלים

בראשית (צילום: פלאש 90)בראשית (צילום: פלאש 90)
אא

כחודש לאחר ההתרסקות של החללית הישראלית "בראשית" על אדמת הירח, הודיע היום (ראשון) שר המדע והחלל, אופיר אקוניס, כי משרדו יעניק תקציב של 20 מיליון שקלים לפרויקט ",בראשית 2" – כפול מהסכום שהוקצה לפרויקט הראשון.

בישיבת הממשלה שנערכת כמדי יום ראשון, עדכן אקוניס כי סוכנות החלל הישראלית (ISA) פנתה לסוכנות החלל האמריקנית בבקשה כי תעמיק את מעורבותה עם הפרויקט הישראלי. דבריו של שר המדע באים לאחר ההודעה כי ISA יזמה הסכם עם נאס"א לטובת SpaceIL, העמותה המייסדת של בראשית, לפיו סוכנות החלל האמריקנית תהיה מעורבת במעקב ושיפור תהליך ההכנות.

"פרויקט בראשית ריתק ואיחד את כל אזרחי ישראל בציפייה לנחיתה מוצלחת על הירח", אמר אקוניס במהלך ישיבת הממשלה. "העניין הציבורי העצום, לצד ההישגים הטכנולוגיים פורצי הדרך, חידדו את הצורך בהגדלת ההתגייסות העצומה להצלחת הפרויקט".

"אין לי ספק שההחלטה להכפיל את התמיכה הממשלתית ולהעמיק את שיתוף הפעולה מול סוכנות החלל האמריקאית תסייע להצלחת "בראשית 2" ולנחיתתה בהצלחה על הירח", חתם השר את דבריו.

כזכור בחודש שעבר הודיע איש העסקים מוריס קאהן, מי שהיה התורם המרכזי למסעה של החללית הישראלית "בראשית" לירח, כי בכוונתו להוביל מסע נוסף לירח. הודעתו הגיעה לאחר יומיים בלבד ש"בראשית" התרסקה על הירח, כמטרים ספורים ממקום הנחיתה.

בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" אמר קאהן: "חשבתי הרבה בסוף השבוע, ולאור כל האהדה והברכות שקיבלתי והעובדה ששמעו עלינו בכל העולם אני רוצה להכריז על פרויקט חדש: בראשית 2. התחלנו לעשות משהו ואנחנו צריכים להשלים אותו. נגיע לירח ונשים את הדגל שלנו על הירח. החלטתי להוביל את הפרויקט, וכבר מחר יהיה צוות משימה. המימון יגיע מתורמים ומהציבור".

מהתעשייה האווירית, השותפה למיזם "בראשית", נמסר בתגובה: "התעשייה האווירית היא מוקד ידע לאומי בתחומי החלל והלווינות ומשמשת כבית החלל של מדינת ישראל. אנו גאים בתרומתנו להישגי החללית בראשית שהגיעה למפתן הירח. נשמח להיות חלק ממשימות חלל נוספות בשיתוף SpaceIL ובהובלת מר מוריס קאהן".

תגיות:בראשית 2ירחהחללית בראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה