חדשות בארץ

צה"ל חיסל את האחראי על העברות הכספים מאיראן לארגוני הטרור ברצועה

חאמד עבד אל-חודרי, חלפן כספים מרכזי ברצועת עזה, חוסל מהאוויר מירי מטיל ששוגר לעבר הרכב בו נסע במרכז העיר עזה

אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

צה"ל, בסיוע שב"כ, ביצע בצהריים (ראשון) חיסול ממוקד ברצועת עזה – ראשון מזה מספר שנים. מטוס קרב של חיל האוויר ירה טיל לעבר רכבו של חאמד אחמד עבד אל-חודרי, בן 34, שנסע במרכז העיר עזה והרג אותו. מצה"ל נמסר כי עבד אל-חודרי, תושב הרצועה, היה אחראי על העברות כספים במזומן ובהיקפים גדולים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה.

עבד אל-חודרי הוא בעליה של חברת החלפנות "חאמד לל-צראפה"/"אל-ופאק", אשר הוכרזה כארגון טרור בישראל ביוני 2018. בשנים האחרונות התבסס מעמדה של חברת החלפנות, וכן מעמדו של חודרי כחלפן כספים מרכזי ברצועת עזה. הוא העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לזרוע הצבאית של החמאס, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, וזאת באמצעות חברת החלפנות שבבעלותו ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה כארגון טרור.

דובר צה"ל מסר כי "פעילותו הפיננסית של עבד אל-חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה. צה"ל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול במטרה לסכל ולשבש את ניסיונותיה של איראן לקדם פעילות טרור מרצועת עזה באמצעות מימון ארגוני הטרור – חמאס, ג׳יהאד אסלאמי ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה".

בעזה איימו בתגובה להסלים את סבב הלחימה הנוכחי מול ישראל. גורם בכיר בפלגים הפלסטיניים ברצועה מסר לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה כי חזרתה של ישראל למדיניות החיסולים סיימה את "שלב ההסלמה החלקית", כהגדרתו: "אנחנו ניכנס למסגרת של מלחמה פתוחה, תושבי האויב וחייליו ישלמו בחייהם את המחיר".

בתוך כך, פועל תאילנדי כבן 25 נפצע סמוך לשעה 15:00 מנפילת רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול במקום. מסוק צבאי פינה אותו במצב קשה ובלתי יציב לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בשעות הצהריים נהרגו שני בני אדם במטח כבד שירו הפלסטינים לעבר ישראל. אחד ההרוגים, צעיר כבן 22, נפצע אנושות מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון. הוא הובהל לבית החולים ברזילי בעיר, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. באירוע נוסף, באזור קיבוץ יד מרדכי, נפגע רכב פגיעה ישירה, ונהגו – גבר כבן 60 – נפצע אנושות. מותו נקבע לאחר מכן על ידי הרופאים בבית החולים ברזילי. לפנות בוקר נהרג משה אגדי הי"ד מפגיעת רקטה באשקלון.

תגיות:רצועת עזהחיסול ממוקדהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה