חדשות בארץ

צה"ל החריב משרדים של חמאס והג’יהאד האסלאמי, הפלסטינים ירו לעבר באר שבע

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני מבנים רבי קומות בשכונת רימאל בעזה, ששימשו את ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי למטרות טרור. הפלסטינים הרחיבו את טווח הירי ושיגרו רקטות לאשדוד ובאר שבע

בניין המשרדים בן 8 הקומות בו שכנו משרדים של החמאס והג’יהאד האסלאמי (קרדיט: דובר צה"ל)בניין המשרדים בן 8 הקומות בו שכנו משרדים של החמאס והג’יהאד האסלאמי (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

צה"ל החריף הערב (מוצאי שבת) את התגובה על ההסלמה הפלסטינית של היממה האחרונה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני השעה 23:00 מבנה בן שמונה קומות בשכונת רימאל בעזה, בו שכנו משרדים של החמאס והג'יהאד האסלאמי.

דובר צה"ל מסר כי המבנה שהותקף שימש את מנגנון מטה הגדה של חמאס, האחראי על הכוונות פעילי הטרור במרחב יו"ש באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעילות הטרור והעברת כספים ומענה לוגיסטי למטרת ביצוע פיגועים נגד אזרחי מדינת ישראל. בנוסף, בכירים בג'יהאד האסלאמי השתמשו במשרדים במבנה למטרות טרור.

מוקדם יותר הערב תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר בניין בן שש קומות בשכונת רימאל. מדובר צה"ל נמסר כי המבנה שהותקף שימש את מנגנון הביטחון הכללי והמודיעין הצבאי של החמאס: "ארגון הטרור חמאס משתמש במבנה לצרכים מבצעיים, הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור, תוך התעלמות ממיקומו של המבנה בלב שכונת מגורים".

"הביטחון הכללי הינו מנגנון של ארגון הטרור חמאס המורכב ממספר מנהלות כאשר כל מנהלת אמונה על משימה מסוימת", נאמר בהודעת דובר צה"ל. "בשנה האחרונה הותקפו ארבעה מבנים שונים של מנגנון זה, דבר שהוביל לפגיעה ביכולותיו".

בבניין ששוטח שכן גם משרד של סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ושר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, גינו בחריפות את המתקפות של ישראל בשטח הרצועה.

בעזה דיווחו הערב כי חיל האוויר תקף את ביתו של ח'אלד אל-בטש, בכיר בג'יהאד האסלאמי. בדומה לתקיפות נגד רבי הקומות, הבית הותקף בנוהל "הקש בגג".

בתגובה לתקיפות של צה"ל נגד מבנים ברצועה, איימו ארגוני הטרור להגדיל את טווח הירי לאשדוד ובאר שבע. סמוך לשעה 22:00 נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד – לראשונה בסבב הלחימה הנוכחי. כיפת ברזל יירטה לפחות 4 מתוך הרקטות ששוגרו לעבר העיר. מספר דקות לאחר השעה 23:00 נשמעה אזעקה בעיר באר שבע. רסיסי רקטה פגעו בבית בעיר, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

משעות הבוקר ירו ארגוני הטרור ברצועת עזה למעלה מ- 250 רקטות לעבר שטח ישראל. אזעקות צבע אדום נשמעו לא רק בעוטף עזה, אלא גם באשקלון, בבית שמש וביישובי מטה יהודה. עשרות רקטות יורטו, בחסדי שמיים, על ידי לוחמי מערכת כיפת ברזל. למעלה מ-70% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. מספר נפילות אותרו בשטחים בנויים באשקלון, קריית גת, אופקים ושדרות. 41 נפגעים פונו במהלך היום לבית החולים ברזילי באשקלון, ביניהם אישה כבת 80 שנפצעה באורח קשה בראשה ובגפיה מרסיסי רקטה שפגעה בבית בקריית גת. גבר כבן 50 נפצע באורח בינוני כתוצאה ממטח רקטות שנורה לעבר אשקלון. שאר הפצועים ספגו חבלות אורטופדיות קלות במהלך ריצה למרחב מוגן או שסבלו מחרדה.

בשעות האחרונות תקף צה"ל למעלה מ- 120 יעדי טרור ברצועה. בנוסף לבניינים רבי הקומות, הותקפה מוקדם יותר הערב מנהרת טרור התקפית של הג'יהאד האיסלאמי, שחדרה לישראל מדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי המנהרה נחפרה מכמה מוקדים, עומקה מעל 20 מטרים והיא כללה מספר כניסות. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי "מדובר במנהרה חוצת גדר שהושקעו בה הרבה מאוד משאבים, שחפירתה הואצה בשבועות האחרונים במטרה להכין אותה לביצוע פיגוע". בצה"ל הדגישו כי המנהרה הייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה