חדשות בארץ

המשא ומתן הקואליציוני: צוותי הליכוד ואיחוד מפלגות הימין נועדו לראשונה

הפגישה בין צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות התקיימה באווירה טובה, והוצגו בה דרישותיהם של הצדדים וקווי היסוד אותם הם מעוניינים לכלול בהסכם הקואליציוני. המשא ומתן יימשך בתחילת השבוע הבא

הרב פרץ (מימין) וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב פרץ (מימין) וסמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

צוותי המשא ומתן של הליכוד ואיחוד מפלגות הימין נועדו היום (שישי) לפגישת משא ומתן, לראשונה מאז החל הליכוד במגעים עם שותפותיו להקמת הקואליציה העתידית. בתום הפגישה, שנערכה בכפר המכביה ברמת גן, נמסר כי היא התקיימה "באווירה טובה".

בפגישה הציגו הצדדים את דרישותיהם ודנו בקווי היסוד אותם הם מעוניינים לכלול בהסכם הקואליציוני. סוכם כי המשא ומתן יימשך בתחילת השבוע הבא.

בנוסף לדרישה למתן תיק החינוך לרב רפי פרץ והפקדתו של בצלאל סמוטריץ' על משרד המשפטים, באיחוד מפלגות הימין דורשים תיק נוסף מ'דרג נמוך', כדוגמת התפוצות או ירושלים. כמו כן, במפלגה הדתית-לאומית מעוניינים להעביר את החוק הנורבגי, על מנת שתתאפשר כניסתו לכנסת של איתמר בן גביר, מספר 7 במפלגה, ולקבל תפקידים של סגני שרים במשרדי הביטחון והדתות ואת ראשות ועדת החוקה בכנסת. מעבר לתפקידים האישיים, באיחוד מפלגות הימין הציגו דרישות שונות בענייני דת ומדינה המצטרפות לעמדותיהן של המפלגות החרדיות – בנוגע לחוק הגיוס, רחבת הכותל ונושא הגיור. במסמך שהוכן על ידי אנשי המפלגה עלו, בין היתר, גם הדרישות לחזק את מעמדה של הרבנות הראשית ולקדם את חוק החסינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נועדו שלשום לפגישה שעסקה במשא ומתן הקואליציוני, וזאת בצל הצהרותיו התקשורתיות של ליברמן לפיהן לא יצטרף ל"קואליציית הלכה" והתעקשותו בשלב זה להשלים את חקיקתו של חוק הגיוס החדש במתכונת שגובשה על ידי משרד הביטחון מבלי לערוך בו שינויים. בישיבת סיעתו שנערכה בכנסת יום קודם לכן, אמר ליברמן כי מפלגתו "בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה". הוא הגדיר את המתרחש בחודשים האחרונים בסוגיות דת ומדינה כ"טירוף" ואמר כי ישראל ביתנו תפעל "למנוע פגיעה בסטטוס קוו הקיים". ליברמן ציין, עם זאת, כי הוא מכבד את הכרעת הבוחר: "המחנה החרדי והחרד"לי הוא 22 מנדטים, ולכן ברור לי שלא נוכל להוביל חלק מהיוזמות שהיינו רוצים להוביל בכנסת הזו". בתום הפגישה בין נתניהו וליברמן, נמסר מישראל ביתנו כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונסובה סביב גיבוש מדיניות ביטחון מוסכמת ושמירת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. הצדדים הנחו את צוותי המשא ומתן להמשיך בדיונים".

בתגובה לדבריו של ליברמן אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי מפלגתו ריאלית ורוצה לשמור על הסטטוס קוו. בישיבת סיעת ש"ס בכנסת הביע דרעי אי נחת מ"ההתנהלות של שליחת איומים דרך התקשורת" והבהיר כי אין ממש בכותרות על מדינת הלכה: "יש פה חופש פרט, אבל אנחנו רוצים מדינה יהודית מסורתית. עולם הישיבות חשוב לנו, ולכן חשוב לנו לשמר את המעמד והתקציבים". דרעי הוסיף כי "אין אפשרות תיאורטית להקים ממשלה אחרת. חבל סתם לאיים ולהציב קווים אדומים. עדיף כמבוגרים לגמור את העניינים".

תגיות:הליכודאיחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה