חדשות יהדות

"יהודי הוא חייל של השם": הרב שנפצע בקליפורניה בדברי חיזוק מרגשים. צפו

לפני כשבוע נפצע הרב ישראל גולדשטיין בפיגוע הירי בבית הכנסת של חב"ד בעיר פאווי שבקליפורניה. בנאומו בנוכחות נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, חיזק את עם ישראל באמרו: "אנחנו צריכים לעמוד בגאווה, ולעשות כל מה שאפשר כדי לשנות את העולם". צפו

  • כ"ח ניסן התשע"ט
אא

הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע בשבת שעברה בפיגוע הירי שהתרחש בבית הכנסת של חב"ד בעיר פאווי שבקליפורניה, הודה אתמול (חמישי) לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על העידוד שהעניק לו לאחר תקרית הדמים. בפיגוע, שבוצע על ידי ג'ון ארנסט, לאומן גזען בן 19, נרצחה לורי קיי גילברט הי"ד.

הרב גולדשטיין הגיע אתמול למדשאת הבית הלבן, לרגל אירוע "יום התפילה הלאומי" המצוין בארצות הברית מאז ראשית שנות ה- 50. באופן בלתי מתוכנן, הזמין אותו טראמפ לשאת דברים. הרב פתח באומרו: "רק לפני חמישה ימים, בשבת בבוקר, עמדתי מול רוע והחושך גדול ביותר בעולם, בבית הכנסת שלנו בבית חב"ד. ראיתי אותו מולי והייתי צריך להחליט – האם אברח ואתחבא, או אעמוד בגאווה, אלחם ואגן על כל מי שהיה שם. אנחנו לא יכולים לשלוט על מה שאחרים עושים, אבל אנחנו יכולים לשלוט על האופן בו אנו מגיבים".

שליח חב"ד בפאווי הוסיף כי למד מהאדמו"ר שלו, הרב מנחם מנדל שניאורסון מליובאוויטש זצוק"ל, כי "על החושך צריך להגיב באמצעות אור. באותו הרגע קיבלתי את ההחלטה שלא משנה מה קורה לי, אני הולך להציל כמה שיותר אנשים שאפשר".

"על פי חוקי הסטטיסטיקה, הייתי אמור להיות מת עכשיו. הייתי בקו האש, הכדורים עפו סביבי, האצבעות שלי נפצעו. אבל אני לא עצרתי. החיים שלי השתנו לתמיד, אבל הם השתנו כדי שאוכל לחולל שינוי, וכדי שאוכל לעזור לאחרים ללמוד איך להיות חזקים".

"אני רוצה להודות לארצות הברית", אמר הרב גולדשטיין בסיום דבריו. "אני רוצה להודות לנשיא היקר והנכבד שלנו, שהוא – כמו שאומרים ביידיש – 'מענטש' פר אקסלנס. אדוני הנשיא, כשהתקשרת אלי הייתי בבית ובכיתי. היית האדם הראשון שהתחיל את הריפוי שלי. אתה עוזר לאנשים בזמנים הכי גרועים שלהם, ואני אסיר תודה לך על כך".

טראמפ, שדיבר לאחר מכן, הביע את תנחומיו לקהילה היהודית ואמר: "נילחם בכל כוחנו ובכל יכולותינו על מנת להביס את האנטישמיות, לשים סוף להתקפות על העם היהודי ולהתגבר על כל הצורות של רדיפה, חוסר סובלנות ושנאה. אתה יודע את זה, הרב. לכל אזרח יש הזכות המוחלטת לחיות לפי אמונתו ונטיות לבו. זו אבן היסוד של החיים האמריקניים".

(דבריו של הרב גולדשטיין בבית הלבן. קרדיט: בית חב"ד)
תגיות:קליפורניהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה