חדשות בארץ

הג'יהאד האסלאמי מאיים: נפגע בערים הגדולות של ישראל

מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, איים כי אם ישראל תחזור לחיסולים הממוקדים – ארגונו יגיב בפגיעה בעריה הגדולות: "לא יהיו לנו קווים אדומים"

מצעד צבאי בעזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מצעד צבאי בעזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

הג'יהאד האסלאמי החריף היום (חמישי) את הטון ושיגר איום מפורש להסלים את העימות מול ישראל. מזכ"ל ארגון הטרור, זיאד נחאלה, אמר כי "על כל פגיעה בפעילי ההתנגדות באמצעות חיסולים, ללא קשר לשיוכם הארגוני או לתפקידם, נגיב במלוא הכוח. נפגע בערים הגדולות – ללא קשר להבנות שנחתמו או שייחתמו – לא יהיו לנו קווים אדומים".

נח'אלה טען בדבריו כי ישראל מתמהמהת ביישומן של ההבנות שהושגו בינה לבין החמאס, וכי היא מנסה להתחמק מהן. הוא הוסיף כי "ההתנגדות קשורה לעצם קיומה של הישות הציונית. כל עוד ישות זו קיימת – ההתנגדות נשארת ותימשך".

דבריו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי באו לאחר שישראל חשפה שלשום כי ארגונו הוא העומד מאחורי ירי הרקטה מעזה ביום שני בערב. תת-אלוף רונן מנליס אמר כי העומד מאחורי הניסיונות ללבות מחדש את האש ולסכך את תהליך ההסדרה המתגבש בין ישראל והחמאס הוא מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטאא, וזאת בהכוונתו הישירה של נח'אלה. בג'יהאד האסלאמי הכחישו את טענת ישראל.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" ציטט אתמול מקור בכיר בפלגים הפלסטיניים ברצועה, שאיים כי אם ישראל תשתהה ביישומן של הבנות ההסדרה – יתרחשו שוב "תקלות" בטילים. "נקלקל את האירוויזיון", אמר הגורם הפלסטיני. חיל האוויר פרס כבר שלשום שורה של סוללות כיפת ברזל במקומות שונים ברחבי המדינה, וזאת בצל החשש מפני הסלמה אפשרית בדרום הארץ, אותה ייזמו ארגוני הטרור ברצועת עזה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות שיחולו בשבוע הבא, וכן לקראת תחרות האירוויזיון.

בתוך כך, משלחות של החמאס והג'יהאד האסלאמי יצאו היום לקאהיר, בהזמנתה של מצרים, כדי לדון עם בכירי המודיעין המצרי בדרכים למנוע את ההידרדרות במצב הביטחוני ולהחזיר למסלולו את תהליך ההסדרה. ביממה האחרונה חלה הסלמה נוספת, לאחר שמטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור של החמאס בצפון הרצועה, וזאת בתגובה לשיגורם של בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל. הפלסטינים הגיבו לפנות בוקר בשיגורן של 2 רקטות לעבר עוטף עזה. אזעקת צבע אדום הופעלה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

תגיות:רצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה