חדשות בארץ

האם משה כחלון בדרך למשרד החוץ?

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", ראש הממשלה הציע ליו"ר כולנו להתמנות לתפקיד שר החוץ. כחלון אומנם הצהיר לפני הבחירות כי יסכים לכהן אך ורק כשר אוצר, אך אם ייענה לבסוף להצעתו של נתניהו – אחד המועמדים להחליפו במשרד זה הוא ישראל כץ

כחלון ונתניהו (צילום: Aharon Krohn/Flash90)כחלון ונתניהו (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הצהיר לא אחת במהלך מערכת הבחירות כי המשרד הממשלתי היחיד בו יסכים לכהן יהיה משרד האוצר, ואם לא יקבל את מבוקשו – ילך הביתה. יובל קרני טען הבוקר (חמישי) ב"ידיעות אחרונות", כי לראש הממשלה בנימין נתניהו דווקא יש תוכניות אחרות.

על פי הדיווח, בימים האחרונים הציע נתניהו לכחלון למלא את תפקיד שר החוץ. ההערכות של בכירים בקואליציה הן, כי הזזתו של כחלון מהאוצר נועדה לצורך רה-ארגון במשרד, במסגרתו ינותק ממנו אגף התקציבים ויועבר למשרד ראש הממשלה. המטרה בכך היא לחזק את מעורבותו של נתניהו בנושאים הכלכליים.

אם כחלון ייענה בחיוב להצעתו של נתניהו – אחד המועמדים להחליפו במשרד האוצר הוא שר התחבורה היוצא ישראל כץ. כזכור, כץ מונה לפני כחודשיים וחצי לתפקיד ממלא מקום שר החוץ, ובמסגרת השדרוג הפוליטי לו הוא מצפה הוא יעדיף, ככל הנראה, לקבל את המשרד לידיו באופן מלא. ההחלטה לגבי שיבוץ שרי הליכוד במשרדים השונים נתונה, כמובן, בידיו של נתניהו.

ובתוך כך, בשלב זה נראה כי המשא ומתן הקואליציוני עדיין מדשדש, וזאת על רקע הצהרותיו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בישיבת הסיעה שנערכה שלשום בכנסת אמר ליברמן כי בנושאי דת ומדינה, מפלגתו "בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה". הוא הגדיר את המתרחש בחודשים האחרונים בתחום זה כ"טירוף" ואמר כי ישראל ביתנו תפעל "למנוע פגיעה בסטטוס קוו הקיים". ליברמן ציין, עם זאת, כי הוא מכבד את הכרעת הבוחר: "המחנה החרדי והחרד"לי הוא 22 מנדטים, ולכן ברור לי שלא נוכל להוביל חלק מהיוזמות שהיינו רוצים להוביל בכנסת הזו".

בתגובה לדבריו של ליברמן, שלובו קודם לכן בהצהרות לפיהן לא יצטרף ל"קואליציית הלכה", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי דעתו אינה נוחה מ"ההתנהלות של שליחת איומים דרך התקשורת". בישיבת סיעת ש"ס בכנסת אמר דרעי: "אני קורא כותרות על מדינת הלכה – זה לא נכון. אנחנו ריאליים ורוצים לשמור על הסטטוס קוו. יש פה חופש פרט, אבל אנחנו רוצים מדינה יהודית מסורתית. עולם הישיבות חשוב לנו, ולכן חשוב לנו לשמר את המעמד והתקציבים". דרעי הוסיף כי "אין אפשרות תיאורטית להקים ממשלה אחרת. חבל סתם לאיים ולהציב קווים אדומים. עדיף כמבוגרים לגמור את העניינים".

ליברמן נועד אתמול עם ראש הממשלה נתניהו לפגישה בלשכת ראש הממשלה, שעסקה במשא ומתן הקואליציוני. מישראל ביתנו נמסר לאחר מכן כי "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונסובה סביב גיבוש מדיניות ביטחון מוסכמת ושמירת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. הצדדים הנחו את צוותי המשא ומתן להמשיך בדיונים".

תגיות:משה כחלוןאביגדור ליברמןכולנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה