חדשות בארץ

האם יהדות התורה תפסיד את המנדט ה- 8 שלה?

מועמד מספר 36 ברשימת הליכוד לכנסת, עמית הלוי, עתר לבית המשפט המחוזי נגד תוצאות הבחירות. הלוי טוען כי הוא שאמור להיכנס לכנסת במקומו של יצחק פינדרוס, שהוצב במקום ה- 8 ביהדות התורה

פינדרוס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פינדרוס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ביהדות התורה חגגו לאחר הבחירות את ההישג המשמעותי של 8 מנדטים בהם זכתה המפלגה, אך אתמול (רביעי) הסתבר כי ייתכן והחגיגה הייתה מעט מוקדמת. נציג מחוז ירושלים ברשימת הליכוד, עמית הלוי, הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על תוצאות הבחירות בטענה כי הוא זה שצריך להיכנס לכנסת במקומו של מספר 8 ברשימת יהדות התורה, יצחק פינדרוס.

עמית סגל, שחשף לראשונה את הידיעה בחדשות 12, מסר כי לטענת הלוי הוא מחזיק בראיות מוצקות לכך שהליכוד עקף את יהדות התורה על חודו של קול אחד בלבד, והוא אמור לקבל את המנדט ה- 36 שלו על חשבונה. סגל הוסיף כי בשל חישובי עודפים מדובר למעשה בחצי קול.

הלוי, בן 48, לשעבר ראש המטה של שרת התרבות מירי רגב, הינו פעיל ליכוד מזה כ- 20 שנה, מייסד וראש המכללה למדינאות שהוקמה בירושלים בשנת 2007. בבחירות המקדימות שערך הליכוד בחודש פברואר, הוא ניצח את ההתמודדות במחוז ירושלים ושובץ תחילה במקום ה- 39 ברשימה. לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מוותר על זכותו לשיריון מועמד מטעמו במקום ה- 21, ובעקבות הודעתו של פנחס עידן על פרישתו מהרשימה, קפץ הלוי למקום ה- 36. על פי התוצאות הסופיות של הבחירות, לליכוד היו חסרים 180 קולות בלבד כדי לקבל את המנדט ה- 36, והמנדט עבר ליהדות התורה.

עתירתו של הלוי הוגשה זמן קצר לפני תום המועד החוקי לערעורים על תוצאות הבחירות. פינדרוס, לשעבר ראש עיריית ביתר עילית וסגן ראש עיריית ירושלים, הצהיר שלשום אמונים לתפקידו כחבר כנסת. אם בית המשפט המחוזי יקבל את עתירתו של הלוי – הדיון צפוי להגיע לפתחו של בית המשפט העליון.

תגיות:הליכודיהדות התורהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה