חדשות בארץ

עושה בושות: לפיד הסית נגד החרדים וזכה לגינויים מפתיעים

פעם זה הצליח לו לא רע, היום, כך נראה, – כבר פחות. "מי משלם על תקציבי הישיבות", תהה "שיאן הנסיעות" של כנסת ישראל, וקיבל מאות תגובות חריפות

לפיד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)לפיד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בור כרה ויחפרהו: "מי משלם את זה?", תהה חבר הכנסת יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו הערב (רביעי), כשהוא מצרף לשאלתו כתבה ב'דהמרקר' הטוענת כי החרדים דורשים להצמיד את תקציב הישיבות לזינוק במספר הלומדים בהן.

אלא, שאם חשב לפיד שהקמפיין המסית "איפה הכסף?" מ-2013, שאיך לומר, היה "מוצלח" אז, יצליח גם ב-2019, הרי שהיום הוא הוכה שוק על ירך כשנוכח לגלות את עוצמת הגינויים שהגיעו מכל גווני החברה הישראלית.  

"הרגע תקפת בכנסת את נתניהו על הפצת שנאה. והנה אתה עושה אותו דבר. אני חילוני גמור. יותר ממך לדעתי. ולא תהיה פה ממשלת מהפך שלא תיתן תקציב לחרדים אז למה לעשות סיבוב סתם?", הגיב לו פעיל השמאל, אלדד יניב. "אני אהרון פורת משתחרר עוד חודשיים ובזכותך החלטתי לתרום את כל כספי המענק שחרור שלי לישיבה", הוסיף גם כן אחד המשתמשים.

לפיד, שנהג לאורך כהונתו כחבר כנסת לא להחמיץ אף פגישה עם אף שר חוץ, חבר פרלמנט או ראש קהילה יהודית שמוכן לקבל אותו, הוגדר מספר פעמים כ"שיאן הנסיעות". ובכן, מדובר בנסיעות ששולמו מכיסו ולחמו של משלם המיסים הישראלי. המגיבים הערב לא שכחו זאת והזכירו גם זאת. "מי מממן את יאיר לפיד, שיאן ההברזות שמקבל ממשלם המסים הישראלי 44,000 שקלים בחודש בלי שיטרח להופיע כמעט במקום העבודה?", שאל העיתונאי אריה ארליך.

בטענתו של לפיד מסתתר מסר סמוי כי בהינתן ו"החרדים לא עובדים", אם כן הציבור הלא-חרדי הוא המממן היחיד לעולם הישיבות. טענה זו, כמובן, איננה נכונה. כן גם הגיבו עשרות חרדים כי בניגוד לאמירה השנויה-במחלוקת, הם עובדים, משלמים מיסים, וכך מתקצבים את עולם הישיבות.

תגיות:יאיר לפידהישיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה