חדשות בארץ

הסוף לעבודות בשבת? נחשף הפתרון של יהדות התורה

על רקע הדיווחים כי ביהדות התורה מסרבים לקבל את תיק העבודה, נחשף כי במפלגה דורשים תפקיד סגן שר במשרד שבהגדרת תפקידו יהיה אחראי רק על הענקת אישורים פרטניים על כל עבודה בשבת

גפני ונתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גפני ונתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

במסגרת המגעים הקואליציוניים בין הליכוד לכלל השותפות, מפלגת יהדות התורה הציבה את דרישתה לקבל תפקיד סגן שר במשרד העבודה והרווחה אשר יהיה אמון על נושא אחד בלבד הנוגע להענקת אישורים לכלל העבודות המבוצעות בשבת – כך דווח הערב (רביעי) ב'חברת החדשות'.

הדיווח מגיע לאור הערכות קודמות כי יהדות התורה תדרוש את תיק הרווחה בכדי למנוע עבודות בשבת. אלא, שעם תחילתן של השיחות הקואליציוניות, שלל חבר הכנסת מטעם המפלגה, אורי מקלב, את האפשרות הזו. "אני חושב שזו סיבה דווקא לא לקחת את תיק הרווחה", אמר מקלב בריאיון ל-ynet והסביר כי "בהיסטוריה כשהיה ממונה חרדי בתיק הרווחה או הכלכלה אז הנושא הזה עבר לשר אחר או למשרד אחר. גם כיום זה נמצא במשרד הרווחה בגלל שאת משרד הכלכלה החזיקו ש"ס ואת הנושא של ההיתרים בשבת העבירו לשר אחר. לא זו הסיבה, הפוך – זו מניעה מלקחת את התיק הזה".

בתוך כך, רגע לפני שתם המועד האחרון להגשת ערעורים, עמית הלוי, מספר 36 בליכוד, שקיבלה כידוע רק 35 מנדטים, טען כי בבדיקה שערך גילה כי ישנו קול אחד שעשוי לעלות את הליכוד במנדט - על חשבונה של יהדות התורה. לפי הדיווח, שנחשף בחברת החדשות, הלוי הגיע היום לבית המשפט והציג "ראיות מוצקות למדי". במידה ובית המשפט יקבל את עתירתו, מס' 8 ביהדות התורה, יצחק פינדרוס, עלול למצוא עצמו מחוץ למשכן הכנסת.  

מוקדם יותר אמר עו"ד אברהם יוסטמן, חבר ועדת הבחירות ומי שעמד בראש הפעילות של יהדות התורה, כי המנדט השמיני של יהדות התורה נכבש באמצעות 71 קולות בלבד. "כמו שאנחנו איתרנו בעיות וטעויות גם אחרים איתרו, היו קלפיות שהתעכבו בהגעתם לוועדת הבחירות, בין 30 ל-40 קלפיות כאלו, בגלל בעיות בספירה ובעדכון הנתונים ועוד", אמר יוסטמן לעיתון 'המבשר'. "הנתונים בחלק מהקלפיות היו לרעתנו, והיו לנו רגעים רבים של חרדה גדולה שכל המאמצים שלנו הם לשווא, אבל הצלחנו לבסוף להגיע אל היעד ולעבור אותו ב-71 קולות נוספים. אם היו לנו 71 קולות פחות, היינו מאבדים את המנדט השמיני, חד וחלק", טען.

תגיות:יהדות התורההכנסת ה-21שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה