חדשות בארץ

לקראת גל התיירים: בעזה מאיימים מפני שיגור טילים למרכז

לפי דיווח בתקשורת הערבית, ישראל העבירה מסר לחמאס לפיו היא מכילה את שיגור הרקטה לישראל שנורתה לפני יומיים. ישראל: "לא מעוניינים בהסלמה בעת הנוכחית, אך לא נתיר שיגור רקטות נוספות מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל"

צעדת חמאס (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)צעדת חמאס (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

על רקע הדריכות הגוברת בישראל לקראת אירועי יום העצמאות ותחרות האירוויזיון, היום (רביעי) דווח בעיתון "אל-אחבאר" כי גורם בכיר בפלגים הפלסטינים הזהיר את ישראל מפני הסלמה אם לא תגיב לשיגור הרקטה. "אם תתמהמה בביצוע ההבנות - נקלקל את האירוויזיון", אמר הגורם והוסיף כי יהיו שוב "תקלות" בטילים.

על פי הדיווח, הדברים נאמרים כתגובה למסר שהעבירה ישראל, באמצעות מתווכים, כי "ישראל לא מעוניינת בהסלמה בעת הנוכחית, אך לא תתיר שיגור רקטות נוספות מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל". חילופי המהלומות בין הצדדים בא כזכור בעקבות שיגור הרקטה לפני יומיים, שנחתה בחסדי שמיים בחופי ישראל, היא מתכוונת להכיל את ירי הרקטה. בתגובתו, הגורם העזתי הוסיף לאיים כי עם בוא עונת קציר החיטה, אזורי עוטף עזה ישובו לבעור.

הג'יהאד האסלאמי, לו ישראל מייחסת את שיגור הרקטה, הכחיש כי הוא היה מעורב בנושא. לדברי הארגון, הייחוס של ישראל נעשה במטרה לפגוע בארגון וכן על כך שהיא מעוניינת בעימות צבאי. וליד אל-קטטי, חבר הלשכה המדינית, אמר כי "תנועתו לא תתנער מפעילותה ותשגר טילים אם יהיה בכך צורך".

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי חיל האוויר פרס שורה של סוללות כיפת ברזל במקומות שונים ברחבי המדינה. פריסתן המתוגברת של הסוללות באה בצל החשש בישראל מפני הסלמה אפשרית בדרום הארץ, אותה ייזמו ארגוני הטרור ברצועת עזה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות שיחולו בשבוע הבא, ולקראת תחרות האירוויזיון שתתקיים בתל אביב באמצע החודש הבא.

דובר צה"ל, רונן מנליס, מסר כי "הימים הקרובים הם רגישים מאוד בישראל - יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל, יום עצמאות ואירועי האירוויזיון הבינלאומיים - והג'יהאד מנסה לחבל בזה". לדברי מנליס, במערכת הביטחון נערכים לסכל את כל האיומים האלה.

ביום שני שוגרה רקטה משטח הרצועה לעבר ישראל ונחתה בים, במרחק של מספר קילומטרים מול חוף אשדוד. דובר צה"ל מסר אז כי הירי בוצע על ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי, וכי לא מדובר בירי תועה או בירי אימונים אלא ב"ירי מכוון". מנליס ציין כי הג'יהאד האסלאמי מנסה בשבועות האחרונים לדרדר את המצב הביטחוני ולפגוע בתהליך ההסדרה המתגבש בין ישראל והחמאס. לדבריו, מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטאא, הוא העומד מאחורי הניסיונות ללבות מחדש את האש, וזאת בהכוונתו הישירה של מנהיג ארגון הטרור, זיאד נחאלה, הפועל מסוריה. כזכור, לפני כשבוע וחצי ניסו מחבלי הג'יהאד האסלאמי לירות רקטה מהרצועה לעבר שטח ישראל, אך היא התפוצצה בשטח פתוח בתוך הרצועה.

תגיות:חמאסאירוויזיוןהג'יאהד הסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה