חדשות בארץ

דיווח: ניסיונות לשכנע חברי כנסת בכחול לבן לערוק לליכוד

על פי הפרסום ב"ידיעות אחרונות", נתן אשל – מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – עושה מאמצים לצרף לליכוד את חברת הכנסת החרדית של כחול לבן, עומר ינקלביץ'

נתן אשל, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)נתן אשל, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
אא

הכנסת ה- 21 החלה רק אתמול (שלישי) את כהונתה, וממשלתו החמישית של בנימין נתניהו טרם קמה, והספקולציות אודות פיצולים אפשריים במפלגת כחול לבן כבר ממלאות את הכותרות.

יובל קרני דיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", כי נתן אשל – מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומאנשי צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד – עושה מאמצים לגרום לעריקתם של חברי כנסת מכחול לבן אל הליכוד. על הכוונת של אשל נמצאת, בין היתר, חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ', מספר 23 בכחול לבן.

לאור חוסר ההומוגניות הברור של כחול לבן – המורכבת, כזכור, ממפלגות חוסן לישראל בראשות בני גנץ, יש עתיד של יאיר לפיד ותל"ם בראשות משה יעלון – היה ברור שזה עניין של זמן עד שנתניהו ואנשיו ינסו לבקוע טריזים בתוך רשימת 35 חברי הכנסת של המפלגה, כדי לפורר אותה מבפנים. הקשיים שמערים יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, במשא ומתן הקואליציוני הפכו את הצורך בהשגת אצבעות תומכות-קואליציה בקרב חברי כחול לבן לדוחק אף יותר מבחינת נתניהו, כך שניתן יהיה להקים קואליציה צרה שתמנה לפחות 61 חברי כנסת גם ללא ליברמן.

על פי הידיעה, אשל פנה לאחרונה לגורמים בעולם החרדי כדי לברר האם וכיצד ניתן להשפיע על ינקלביץ' לעזוב את מפלגתה ולחבור לליכוד. הוא אף הציע מחיר פרלמנטרי משמעותי עבור המהלך, אם זה יצא אל הפועל – קבלת ראשות ועדה בכנסת.

אשל מצוטט כמי שאמר בשיחותיו עם גורמים אלו כי "אין לנו ממשלה בלי הקול שלה. עם הקול הזה יש לביבי ממשלה גם בלי איווט. אנשי קשר כבר דיברו איתה. אבל פה זה כבר לא יילך רק עם אנשי קשר. אנחנו רוצים שהיא תעזוב את כחול לבן ותעבור לליכוד. היא תקבל ראשות ועדה חשובה שתטפל בנושא חרדים. היא לא תהיה סתם חברת כנסת בלי משמעות בכחול לבן".

עוד נטען, כי אשל חיפש לבדוק מי הסמכות התורנית לה כפופה ינקלביץ', כדי שניתן יהיה באמצעות סמכות זו לשכנע את חברת הכנסת הטרייה לבצע את העריקה.

"אני צריך לדעת מי הדמות התורנית המשפיעה עליה. האדם החרדי לא הולך נגד דעת תורה. גם אם יבואו אליי ויגידו לי זה דעת תורה – אני לא אלך נגד דעת תורה. ואני לא חרדי. נגיד שלמדתי בישיבה כלשהיא, אם היה קורא לי רב הישיבה ואומר: 'נתן, אסור לך להתנהג ככה. אתה צריך לעשות ככה וככה, כי זה חשוב לעולם התורה', אז הייתי אומר 'לא רוצה'? לא הייתי אומר לו דבר כזה".

"אני לא יודע אם היא שייכת לליטאים או לחסידים", אמר אשל בשיחה אחרת, "אני לא מכיר אותה. נגיד שהיא ליטאית ויבוא הרב חיים קנייבסקי ויגיד שאסור לפגוע ביהדות החרדית, וזה יהיה תלוי רק בה – היא לא תעמוד בזה. ואם יבוא אליה הרב מגור, אם בעלה חסיד גור – היא לא תעמוד בזה".

אשל מסר ל"ידיעות אחרונות" את התגובה הבאה: "לי זה טוב כזה פרסום, אבל לא ביקשנו ולא נרצה לא אותה ולא אחרים. אנחנו שמחים עם ה- 65 שיש לנו". ינקלביץ' מצידה דחתה את כל הפניות שהועברו אליה בנידון.

בתוך כך, זאב קם דיווח בכאן חדשות, כי מספר חברי כנסת בכחול לבן יצאו בשיחות סגורות נגד העמדה החד-משמעית שהביעו ראשי מפלגתם, גנץ ולפיד, נגד הצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו, וזאת בשל התיקים הפליליים התלויים ועומדים נגד ראש הממשלה שעלולים להגיע לכדי כתבי אישום. על פי הידיעה, חברי כנסת אלו לא שללו את האפשרות להצטרף לממשלה – לפחות בשלב הנוכחי, בו עדיין לא התקבלה החלטתו הסופית של היועץ המשפטי לממשלה בעניין תיקי 1000, 2000 ו- 4000.

יו"ר סיעת כחול לבן, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, הגיב על הידיעה בהכחשה מוחלטת. בראיון לכאן רשת ב' אמר ניסנקורן: "זה לא קיים ואין בזה כלום. כחול לבן אמרה בצורה חד-משמעית כי לא מצטרפים לקואליציה, אי אפשר להצטרף לקואליציה עם ראש הממשלה שיש לו כתבי אישום על הראש. זו אמירה ברורה של כולם, כל כחול לבן מאחורי זה. אתמול הגשנו הצעת חוק שאומרת שראש ממשלה עם כתב אישום לא יכול להמשיך לכהן. כל 35 חברי הכנסת חתומים על זה, אנחנו מדברים עם קול אחד ונמשיך לדבר בקול אחד, ומי שמנסה לעשות הפרד ומשול לא ימצא את זה בכחול לבן".

תגיות:נתן אשלכחול לבןהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה