חדשות כלכלה

סופסוף: אמזון בדרך לכבוש בסערה את השוק הישראלי

לא להקמת מרכזים לוגיסטיים, כן לקידום ישראלים במאגר הספקים הבינלאומיים: במהלך הלילה קיבלו מספר ספקים ישראלים מיילים מחברת אמזון, בהם התבשרו על הוספת תכניות שילוח ללקוחות ישראלים

מסחר מקוון באתר אמזון (צילום: שאטרסטוק)מסחר מקוון באתר אמזון (צילום: שאטרסטוק)
אא

רעידת אדמה לקמעונאים, גשמי ברכה לישראלים: אמש (שלישי) קיבלו מספר ספקים ישראליים פנייה רשמית מענקית הקמעונאות האמריקנית "אמזון", המזמינה אותם להירשם למאגר המוכרים שלה ולהתחיל למכור מוצרים דרכה. משכך, מעתה המוכרים ישראליים יופיעו באפשרויות המשלוח בדפי המוצר ויוכלו לסחור עם מיליוני לקוחות.

ההודעה מגיעה כשנה לאחר הדיווח כי אמזון החלה בפיתוח אתר מקומי בשפה העברית, ולשם כך גייסה מתרגמים ועורכים. עם זאת, יש להבהיר כי מדובר במעין פיילוט ניסיוני שהחברה נוהגת לעשות, בו היא פותחת את האפשרות למכירת מוצרים מקומית, כשרק לאחר בחינת השוק המקומי היא תחליט האם לפתוח מרכז לוגיסטי ולהפעיל מחסנים. אם אכן המהלך ייצא לפועל בצורה חלקה, מי שתבצע את כל תהליך המכירה והמשלוח, תהיה החברה ולא הספק הישראלי.

"מוכר יקר", פנתה החברה לספקים הישראלים כשהיא מזמינה אותם להיות "חלק מקבוצת מוכרים נבחרת" ולהשתתף בתוכנית "Local Delivery" בישראל. בהודעה, אמזון מדווחת כי תוכנית "Local Delivery" מאפשרת למוכר להשתמש בחשבון שלו ב-Amazon.com כדי לספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, זאת באמצעות המלאי שלו בישראל הנמצא ב-Fulfillment by Merchant. אמזון דורשת כי מנוייה הישראלים יספקו את הסחורה תוך 5 ימי עסקים.

למעשה, מדיווחים שונים במהלך השנתיים האחרונות ניתן לראות כי אמזון עוקבת אחר המגמות בישראל ומנסה להיערך לקראתם. כך למשל, באוקטובר 2017 הודיעה החברה על הרחבתם של מספר המוצרים הזמינים לישראלים לסך של כמיליון פריטים. בחברה רוו נחת מהצעד הזה, זאת לנוכח הנתון שלימד כי מספר ההזמנות שהגיעו לישראל קפץ ב-40% מינואר 2018 עד אפריל 2018, וזה עוד לא הסוף.

לדברי ניר זיגדון, מייסד ומנכ"ל eCommunity, ספק העובד עם אמזון, "אמזון תמיד מתחילים במשלוחים על-ידי המוכר בשלב הראשון של הפעילות. ראינו את זה קורה באוסטרליה, הודו ועכשיו באמזון טורקיה. בהמשך ולפי התוכנית אמזון פותחים מחסנים לוגיסטיים ומאפשרים בעצם את מנויי ה-PRIME".

"כמו כן, זו ידיעה מרעישה, אמזון שמה צעדיה לישראל בצעדי ענק בבטחה ובשקט ומתעניינת בשוק הישראלי. המהלך של אמזון יכול לאפשר לאלפי מותגים שמוכרים כיום רק בחו"ל, להתחיל פעילות בישראל על-ידי מיקום הסחורה שלהם במחסנים ייעודים לכך שכבר קיימים בישראל (עדיין לא מדובר במחסני אמזון אלא במחסנים שהוקמו בשנה האחרונה כחלק מהיערכות השוק לכניסת אמזון לישראל). כמו כן, המהלך מאפשר ליצרן מקומי ומותג מקומי להציע את מוצריו גם בתוך אמזון (ארה"ב בשלב זה, עדיין אין אמזון בעברית), אבל לספק תמחור וחוויית רכישה נכונה יותר לצרכן הישראלי שרוכש באמזון".

דביר כהן, הבעלים של חברת "אמזון בקליק", המלווה יזמים וחברות ישראליות בתחום המסחר המקוון, מספר: "אמזון שלחה מייל לפנות בוקר (ג') ובו הזמינה מוכרים ישראלים למכור בפלטפורמה בשיטת FBM בתוכנית בשם Local Delivery. מדובר במייל הראשון שנשלח למוכרים הישראלים בעברית".

לדברי כהן, "החדשנות היא בהכרה של אמזון במוכרים הישראליים. אמזון פתחה את הפלטפורמה שלה ומאפשרת למעשה לכל מי שיש לו חשבון באמזון להגדיל את קהל היעד שלו ל-9 מיליון ישראלים. זה די קרוב למהפכה, וזהו צעד גדול לצרכן הישראלי ולמוכרים, שיכולים כעת למכור את מרכולתם ללא צורך בחוזי עתק מול גופי הפצה גדולים".

למותר לציין כי ההודעה תפסה את בעלי הקניונים כשהם לא מוכנים כלל. במהלך השעות שלאחר ההודעה, מניות חברות הנדל"ן המסחרי, רשתות אופנה וחברות מוצרי צריכה נסחרו היום בירידות, כאשר חלקן אף צללו בצורה חדה.

תגיות:אמזוןקניוניםמסחר מקוון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה