חדשות בארץ

כ"ץ: תחנת רכבת בכותל על שם טראמפ

שר התחבורה חשף כי ביום העצמאות תוכרז הקמתה של תחנת רכבת בכותל המערבי וכי היא תקרא על שמו של הנשיא טראמפ. כ"ץ: "עשה היסטוריה והכיר בירושלים כבירה ישראל"

כ"ץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כ"ץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שבוע לאחר הצהרת ראש הממשלה, שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הודיע הערב (שלישי) כי החליט להקים תחנת רכבת בבירה, על שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. ההכרזה הרשמית תתקיים ביום העצמאות.

"כאן, בעיר העתיקה של ירושלים, נבנה את תחנת הרכבת של הכותל המערבי והר הבית", כתב שר התחבורה בחשבון הטוויטר שלו. "היא תקרא על שם דונלד טראמפ". את ההחלטה המפתיעה תלה כ"ץ בנימוק כי "הנשיא עשה היסטוריה והכיר בירושלים כבירה ישראל".

כזכור, הודעתו של כ"ץ מגיעה כשבוע לאחר הצהרתו התקדימית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יקים יישוב ברמת הגולן אשר ייקרא על שמו של הנשיא טראמפ.

"לפני כמה שבועות הבאתי הכרה רשמית של הנשיא טראמפ המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן לנצח", אמר ראש הממשלה במהלך טיול שקיים עם משפחתו באזור רמת הגולן. "יש צורך לבטא את ההערכה שלנו בקריאת שמו של יישוב או קריה על שמו של דונלד טראמפ ברמת הגולן, אני אביא את זה לממשלה בקרוב".

כזכור, לפני כחודש, במהלך ביקורו של ראש הממשלה בוושינגטון, חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי המכיר בריבונות ישראל בשטחי רמת הגולן שנכבשו על ידי ישראל ב-1967. "ארצות הברית מכירה בזכות המוחלטת של ישראל להגן על עצמה, והיום אני מקדם את זה", אמר הנשיא בנימוקי להכרה האמריקנית. "כל הסכם שלום עתידי חייב לקחת בחשבון את צורכי הביטחון של ישראל. אנחנו לא רוצים לראות עוד התקפה כמו שקרתה הבוקר – צפונית לתל אביב", הוסיף הנשיא. כמו כן, התייחס טראמפ לאיראן ואמר: "איראן אינה אותה מדינה שהייתי כשנכנסתי לתפקיד בגלל הסנקציות הקשות שהטלנו עליה".

תגיות:ישראל כץדונלד טראמפירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה