חדשות בעולם

הבית הלבן: בוחנים מהלך להכרזה על האחים המוסלמים כארגון טרור

חרף התנגדות הפנטגון, בממשל האמריקני שוקלים להכריז על ארגון "האחים המוסלמים" כארגון טרור

הבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)הבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)
אא

לפי הדיווח, המהלך בא בעקבות ביקורו בבית הלבן, מוקדם יותר החודש, של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שם נפגש עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בפגישה המדוברת, שנערכה ללא עיתונאים וצלמים, ביקש א-סיסי מטראמפ בבקשה כי ייעתר להצטרף למאבקו באחים המוסלמים וכי תגדיר אותו "ארגון טרור". טראמפ נענה בחיוב לבקשה, והורה למחלקה לביטחון המולדת ולמחלקת המדינה לבחון מהלך שיאפשר הטלת סנקציות על הארגון האיסלאמיסטי – על ידי הוצאתו אל מחוץ לחוק.

עם זאת, גורמי ממשל בכירים, בהם צמרת הפנטגון האמריקני, התנגדו בחריפות למהלך. לטענת היועצים המשפטיים, מבחינה משפטית קשה יהיה להגדיר את הארגון כטרוריסט, זאת לנוכח העובדה כי מבחינה רשמית הוא לא מתנהג ככזה, וכי אין מדובר בארגון של ממש לאור העובדה כי קשריו עם שלוחותיו רופפים למדי. גורמים אחרים ציינו כי הכרזה זו עלולה להסלים את המתיחות עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אשר ידוע בתמיכתו הרבה לארגון זה.

לפי גורמים הממשל, היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ומזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, תומכים במהלך. הגורמים המתנגדים במשרדים השונים, מנסים לגבש מהלך בהיקף מצומצם יותר אך יספק את הבית הלבן.

האישור לידיעה התקבל מדוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, שמסרה כי אכן נידון מהלך כזה. "הנשיא התייעץ עם צוות הביטחון הלאומי שלו ועם מנהיגים באזור אשר חולקים את דאגתו", הוסיפה.

תנועת האחים המוסלמים היא תנועה אסלאמיסטית סונית שהוקמה במצרים ב-1928, על ידי חסן אל-בנא. התנועה שסיסמתה היא "האסלאם הוא הפתרון", קוראת לעגן את האסלאם הסוני כחלק מהחוקה המדינתית, וכך להפוך את מצרים ומדינות ערב למדינות הלכה טוטליטריות.

באופן רשמי, התנועה מתנגדת לאלימות, ומשכך גינתה את פיגועי 11 בספטמבר. למרות קו זה, לארגון מיוחסים מספר פעולות טרור, לרבות קשרים עם ארגוני טרור וקשירות קשר לערעור יציבותן של מדינות. ב-2013, בהוראת בית משפט, הוציאה מצרים את הארגון אל מחוץ לחוק. בהמשך גם ערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין הוציאו את הארגון מהחוק.

הארגון הצליח לקנות אחיזה בהנהגת מדינות שונות, בהן מצרים, שם כיהן מוחמד מורסי כנשיא, כאשר הוא ידוע כאיש מטעמם. מורסי עלה לשלטון ב-2012, אך ב-2013 הוא הודח בעקבות הפיכה צבאית שהעלתה את א-סיסי לשלטון. מאז נרדף הארגון בידי השלטונות המצריים.

האחים המוסלמים נחשב כארגון הפועל נגד מדינת ישראל. ב-2012 קרא הארגון להשמדת מדינת ישראל.

תגיות:הבית הלבןא-סיסיהאחים המוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה