חדשות בארץ

דרעי משיב אש: "חבל סתם לאיים. אין אפשרות לממשלה אחרת"

בעקבות דרישותיו הקשוחות של ליברמן בנוגע לחוק הגיוס, יו"ר ש"ס עולה למתקפה חזיתית נגד יו"ר ישראל ביתנו. דרעי: "לא לרוחי ההתנהלות של שליחת איומים דרך התקשורת"

דרעי וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בדרך לממשלת נתניהו החמישית: בישיבת סיעת ש"ס שהתקיימה היום (שלישי), דחה יו"ר ש"ס, אריה דרעי, את אמירותיו של אביגדור ליברמן בנוגע לאי הצטרפותו ל"קואליציית מדינת הלכה".

"אני קורא כותרות על מדינת הלכה - זה לא נכון", הצהיר יו"ר ש"ס והוסיף: "אנחנו ריאליים ורוצים לשמור על הסטטוס קוו. יש פה חופש פרט אבל אנחנו רוצים מדינה יהודית מסורתית. עולם הישיבות חשוב לנו, ולכן חשוב לנו לשמר את המעמד והתקציבים".

לדברי דרעי, "אנחנו מנהלים את המו"מ הקואליציוני בצורה שונה מאחרים - בשקט, בלי תקשורת, בלי איומים ובלי נסיעות לחו"ל. היחסים שלי עם ראש הממשלה טובים מספיק בשביל לנהל שיח ישיר. השותפות עם נתניהו הייתה טובה בקדנציה האחרונה ואנחנו מקווים להמשיך". דרעי הוסיף כי "זה לא לרוחי ההתנהלות של שליחת איומים דרך התקשורת. אין אפשרות תיאורטית להקים ממשלה אחרת. חבל סתם לאיים ולהציב קווים אדומים. עדיף כמבוגרים לגמור את העניינים".

דבריו של דרעי מגיעים כמענה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהצהיר היום כי לא יהסס שלא להיכנס לקואליציה, אם לא יכובדו שלל דרישותיו, בהן חקיקת חוק גיוס חובה כפי שהציע משרד הביטחון. "אנחנו בישראל ביתנו עם 5 מנדטים מול 22 מנדטים של החרדים והחרד"לים, רואים את תפקידנו כבולמי היוזמות החד-צדדיות העלולות להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה", אמר ליברמן. "אנחנו לא מכניסים עז חדשה לתוך המו"מ כדי לא להקשות על הקמת קואליציית ימין חדשה, אבל מחובתנו לוודא שלא לאפשר הקצנה וכפייה".

 לטענת ליברמן, למפלגתו ישנה רק רק אופציה אחת: "קואליציית ימין לאומית, אך לא קואליציית הלכה". הוא הוסיף והדגיש: "אנחנו לא מעוניינים למשוך את המו"מ עד הרגע האחרון על מנת להודיע בסופו שלא נצטרף". חרף העובדה כי ליברמן תומך בממשלה ימנית לאומית, הזהיר כי "אם מישהו ינסה בצורה כוחנית או חד-צדדית לכפות את דעתו על רוב העם בישראל - שרחוק מתפיסת העולם החרדית - עליו תיפול האחריות לכישלון המו"מ הקואליציוני".

בתגובתו לדברים, אמר דרעי כי "אני שמעתי את מה שליברמן אמר - המפלגות החרדיות קיבלו 22 מנדטים והוא קיבל חמישה - זו אמירה שאני מתחבר אליה".

גם יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, הדף את איומיו של ליברמן: "גם לליצמן וגפני יש איומים, הממשלה של נתניהו לא יכולה לעמוד בלי שמונת חברי הכנסת שלנו. אני הצבתי אולטימטום על נושא הבריאות, לגבי גיוס ושבת, אנחנו עומדים על זה שיישאר הסטטוס קוו, איפה שהיה סגור שיישאר סגור".

תגיות:אביגדור ליברמןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה