חדשות בארץ

לקראת יום העצמאות: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ

פריסתן המתוגברת של הסוללות באה בצל החשש מהסלמה אפשרית בדרום הארץ, אותה ייזמו ארגוני הטרור ברצועת עזה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות שיחולו בשבוע הבא

סוללת כיפת ברזל, תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)סוללת כיפת ברזל, תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

הותר לפרסום כי במהלך היום (שלישי) חיל האוויר פרס שורה של סוללות כיפת ברזל במקומות שונים ברחבי המדינה. כך דיווח צחי דבוש בגלי צה"ל.

פריסתן המתוגברת של הסוללות באה בצל החשש בישראל מפני הסלמה אפשרית בדרום הארץ, אותה ייזמו ארגוני הטרור ברצועת עזה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות שיחולו בשבוע הבא, ולקראת תחרות האירוויזיון שתתקיים בתל אביב באמצע החודש הבא.

רקטה, שנורתה אמש משטח הרצועה לעבר ישראל, נחתה בים, במרחק של מספר קילומטרים מול חוף אשדוד. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר כי הירי בוצע על ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי, וכי לא מדובר בירי תועה או בירי אימונים אלא ב"ירי מכוון". מנליס ציין כי הג'יהאד האסלאמי מנסה בשבועות האחרונים לדרדר את המצב הביטחוני ולפגוע בתהליך ההסדרה המתגבש בין ישראל והחמאס. לדבריו, מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטאא, הוא העומד מאחורי הניסיונות ללבות מחדש את האש, וזאת בהכוונתו הישירה של מנהיג ארגון הטרור, זיאד נחאלה, הפועל מסוריה. כזכור, לפני כשבוע וחצי ניסו מחבלי הג'יהאד האסלאמי לירות רקטה מהרצועה לעבר שטח ישראל, אך היא התפוצצה בשטח פתוח בתוך הרצועה.

בתגובה לירי הרקטה, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי מרחב הדיג ברצועה יצומצם מ- 15 מייל ימיים ל- 6 מייל ימיים בלבד. השר צחי הנגבי (ליכוד), החבר בקבינט המדיני-ביטחוני, אמר בראיון לגלי צה"ל כי ההתרסה של הג'יהאד האסלאמי נגד החמאס מעלה את רף המתיחות. "אנחנו מוכנים להסלמה אם נידרש לה", הבהיר.

בתוך כך, בלון תבערה שהופרח בצהריים מרצועת עזה נחת בשטח עוטף עזה, בסמוך לאחד היישובים במועצה האזורית בשער הנגב, וחולל שריפה. צוות כיבוי אש הצליח לכבות את השריפה מבלי שגרמה לנזק או לנפגעים. על פי ההערכות, החמאס מנסה להגביר את הלחץ על ישראל כדי שתאפשר להכניס את הכסף הקטארי לרצועה.

תגיות:כיפת ברזלצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה