חדשות יהדות

מרגש במיוחד: מסר את נפשו למען קבורה יהודית, וזכה בזכות נדירה

יהודי צעיר מטפל במסירות בנפטרים יהודיים, ועמל שקבורתם תהיה על פי ההלכה. כאשר הוא נפטר לבית עולמו, הוא זוכה לקבורה נדירה שרבים שואפים לה

  • כ"ה ניסן התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אברהם דוד אופן זצ"ל, תושב שכונת גבעת שאול בירושלים, נפטר בערב שביעי של פסח, כשהוא בן 76 בפטירתו.

הרב אופן זצ"ל, איש חינוך מפורסם, זכה לגדל דורות של תלמידי חכמים. עוד לפני נישואיו כיהן כר"מ בישיבת טלז בשיקגו, ולאחר מכן בראש ישיבת 'שערי תורה' במונסי. כאשר עלה לישראל, הקים את סמינר 'מכון דבורה', הסמינר שיועד לבנות אמריקאיות שהגיעו ללמוד בישראל – הקים דורות ישרים מבורכים של בנות יראות שמים.

פטירתו, לאחר שנות סבל וייסורים, התרחשה שעתיים בלבד לפני כניסת חג שביעי של פסח. באורח מופלא, הרב זכה להיטמן למנוחת עולמים עוד לפני השקיעה, למרות הזמן הקצר שנותר טרם התקדש החג. עוד זכה הרב כי בטהרתו ובקבורתו התעסקו רק יהודים שומרי מצוות. מדובר במאורע ייחודי, כיוון שלרוב, כאשר נותר זמן כה קצר טרם החג, בלית ברירה דוחים את הטהרה, ההלוויה והקבורה עד מוצאי החג או השבת. עם זאת, הרב אופן זכה להיטמן ברגעים האחרונים לפני כניסת החג, כאשר אנשי החברה קדישא ובראשם הרב דוד קלצקין הגיעו לבתיהם 4 דקות בלבד לפני כניסת החג, זאת לאחר שסיימו את הקבורה בהר המנוחות.

ב'בחדרי חרדים' סופר הסיפור הבא, השופך אור על הזכות הגדולה לה זכה הרב אופן: מניעת השהיית הקבורה והלנת המת, והקבורה סמוך לכניסת החג.

היה זה כאשר התגורר הנפטר זצ"ל בשיקגו, כאשר באותם ימים האחראים על קבורת הנפטרים היהודים לא הקפידו על ההלכות המקובלות.

לדוגמה, האחראים על הקבורה דחו את מועדי ההלוויות עד ליום ראשון בו היה נוח לערוך את הטקס ואף הקבורה עצמה נעשה בדרכים שונות ולא נהוגות. הרב אופן ורעייתו, שהיו אז זוג צעיר, החליטו לטפל בנושא במסירות.

הזוג הצעיר יצאו בקמפיין מקיף שהסביר את הצער שעוברת הנשמה כאשר לא עושים טהרה כראוי וכאשר לא מקיימים את ההלכות כפי שנהגו מדור לדור. במקביל, הם פתחו חברת 'חברא קדישא' נפרדת ועצמאית, שפעלה על פי ההלכה וכל המנהגים היהודיים.

ה'חברא קדישא' החדשה ביצעה בשנה הראשונה כ-30 טהרות, ולאחר שנים ספורות כבר עמד המספר על מעל 500 בשנה.

במהלך ה'שבעה', סיפר אחד מבני הנפטר, ששמע מאביו שהיה עליהם להילחם ממש על הקבורה היהודית בשיקגו, ופעמים רבות נאלצו לטפס על הגדר ולחפור בידיהם באדמה הקפואה על מנת לאפשר קבורה יהודית, תוך שמירה על כבוד המת.

ייתכן וזכות גדולה זו עמדה לנפטר, שזכה לקבורה מהודרת, שרבים מייחלים ומצפים לה. 

תגיות:קבורהמסירות נפש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה