חדשות בארץ

אם ל-52 ילדים שתדליק משואה, מרגשת: "מי שרוצה להצליח - שיכבד את הוריו"

מארי נחמיאס בת ה-93 שמייצגת את משפחות האומנה בישראל - סיפרה את סיפורה האישי לרגל הדלקת המשואה ביום העצמאות הקרוב, וריגשה את הרשת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מארי נחמיאס בת ה-93 שמייצגת את משפחות האומנה בישראל - סיפרה את סיפורה האישי לרגל הדלקת המשואה ביום העצמאות הקרוב, וריגשה את הרשת. בתחילת דבריה בירכה נחמיאס את עם ישראל, ולאחר מכן סיפרה נס מרגש שקרה לה עם בנה במלחמת יום כיפור, ואת ההבטחה שהבטיחה לבורא עולם במידה ובנה שנפצע, ייצא משם בחיים. 

"אני מברכת קודם כל את כל עם ישראל, יעלו אינשאללה כמו השמש שצפה על המים. כמו שבירכתי הנכדים והיום אני נהניתי אחד-אחד. 24 נכדים, 52 נינים, עשרה בני נינים ואני מחכה לעוד בדרך".

נחמיאס בת ה-93 ריגשה וגרמה לגל תשואות כאשר סיפרה לקהל שומעיה כי כל ההצלחה שלה אינה נובעת אלא ממצוות כיבוד הורים. "היינו נשמעים להורים, כל דבר - ההורים. מי שרוצה להצליח בחיים, המצווה הגדולה זה לכבד הורים. מי שיכבד את אבא ואמא, הוא יצליח. ויש לי ניסיון גדול גדול בזה. אמא בחרה לי הנישואים, ולא הלך לי 30 שנה. סבלתי עם שמונה ילדים ואחר כך אלוקים פתח את הדלתות".

 

"אלוקים שמע אותי..." 

נישואיה עלו בהמשך על שרטון, אך נחמיאס לא אמרה נואש. "ביום כיפור, הבן שלי הגיע מבית הכנסת ואמר לי: 'אמא, יש מלחמה'. ירדתי למקלט, ואני בוכה שם ומתפללת: 'אלוקים, איפה שאול?'".

מי ששמע אותה מתפללת לא הבין למה היא מתפללת דווקא על שאול - מתוך ארבעה בנים שלה שהיו בצבא באותה עת. "בדיוק שאול - הוא קיבל את המכה", היא משחזרת בכאב. לב האם הרגיש את צרתו של בנה. 

כשהגיעה ל'תל השומר', ניגשה למיטת בנה ואמרה לו: "שאול, מה זה? אתה גיבור. אתה תצא ותהיה לי גדול, בזכות ר' שלמה נחמיאס". באותם רגעים נשאה תפילה כנה לבורא עולם והבטיחה שאם שאול יצא חי מהמלחמה, "כל מצווה בעולם אני אעשה".

כך המשיכה אמו של שאול להתפלל עליו ופנתה לאלוקים באמונה פשוטה ותמימה - שלבסוף הוכחה כמנצחת. "ככה אלוקים שמע אותי, והצדיקים... ושאול יצא".

תגיות:כיבוד הוריםמשואהילדי אומנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה