חדשות בארץ

מיקי חיימוביץ’ ביקשה להחליף את ריפוד העור של כיסאה – מנכ"ל הכנסת סירב

חברת הכנסת החדשה מטעם כחול לבן ביקשה מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לרפד את כיסאה בריפוד סינטטי שאינו עשוי מעור של בעל חיים: "מטעמים מוסריים ומצפוניים אינני עושה שימוש בעור". מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' הבהיר כי קרוב לוודאי שבקשתה לא תיענה

כסאות עור הצבי במליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)כסאות עור הצבי במליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)
אא

הכנסת ה- 21 תצא היום (שלישי) לדרך, אך לפחות חברת כנסת אחת מתוך 120 חברי הכנסת לא תתרווח בנוחות על מושבה במליאה.

חברת הכנסת המיועדת מטעם כחול לבן, מיקי חיימוביץ' – צמחונית וטבעונית הידועה בפעילותה למען בעלי החיים – פנתה שלשום במכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וביקשה ממנו להחליף את המושב שלה, שלדבריה עשוי כמו כל המושבים מעור פרה.

"מטעמים מוסריים ומצפוניים אינני עושה שימוש בעור בכל נוהלי חיי – לבוש, הנעלה, אביזרים, רהיטים ומושבים מכל סוג שהוא", כתבה חיימוביץ'. "כפי שלא יעלה על דעתי להזמין מכונית שבה המושבים מצופים בעור בעלי חיים, כך גם המחשבה שאת כל שעות הימצאותי במליאת הכנסת אעשה בישיבה על מושב שכזה היא בלתי נסבלת. לאור כל זאת, אני מבקשת להודיעך כי לא אוכל לשבת על כיסא מעור פרה או כל חיה אחרת".

חיימוביץ' ציינה כי היא מבינה שלא ניתן להיענות לבקשתה באופן מיידי, בשל פתיחתו המתקרבת של מושב הכנסת: "לכן אני מבקשת כי עד תום פגרת הקיץ תיערכו להחליף את ריפוד הכיסא שאמור לשמש אותי במליאה לריפוד דומה מבד סינטטי שאינו עשוי מעור של בעל חיים. אם תימצא בעיה למימון השינוי, אני מציעה לממן זאת מכספי". חברת הכנסת הטרייה הוסיפה כי "בעתיד ייתכן כי מן הראוי באופן עקרוני לבחון החלפה של כל המושבים במליאת הכנסת לכאלו שאינם עשויים מעור בעלי חיים".

בתגובה לפרסום הידיעה על פנייתה של חיימוביץ' לאדלשטיין, הבהיר היום מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' כי קרוב לוודאי שבקשתה לא תיענה. בראיון לגלי צה"ל אמר סחרוביץ' כי "גם בכנסת היוצאת היו שתי חברות כנסת – יעל כהן פארן ושרן השכל – שפנו באותה בקשה, אך הכיסאות נותרו".

סחרוביץ' ציין כי מאז הכנסת הראשונה, הכיסאות במליאה עשויים מעור של צבי ולא מעור של פרה. לדבריו, "זו בקשה בעייתית מבחינתנו. זה לא עניין כספי. הבקשה הזו נשקלה בכובד ראש, כולל על ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ועל ידי, אבל לא נענינו לבקשתן של חברות הכנסת. ההחלטה כמובן היא של היו"ר, אבל אני מניח שהתשובה תהיה דומה גם הפעם".

תגיות:הכנסת ה- 21מיקי חיימוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה