חדשות בעולם

רוחאני: איראן תמשיך לייצא נפט – למרות הלחץ של ארצות הברית

על רקע ההחרפה הנוספת בסנקציות האמריקניות על ארצו, הצפויה להיכנס לתוקף מחרתיים, אמר נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצות הברית שגתה בהחלטה להוריד את ייצוא הנפט האיראני לאפס: "לא נאפשר מימושה של החלטה זו"

רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שלישי) כי ארצו תמשיך לייצא נפט למרות הלחץ האמריקני הגובר עליה.

בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית הממלכתית, אמר רוחאני כי ארצות הברית שגתה בהחלטתה להוריד את ייצוא הנפט האיראני לאפס: "לא נאפשר את מימושה של החלטה זו. בחודשים הבאים, האמריקנים עצמם יראו שאנו נמשיך בייצוא הנפט שלנו. אנחנו נוריד אותם על הברכיים".

רוחאני הוסיף כי לאיראן דרכים שונות לייצא את הנפט שלה: "יש לנו 6 חלופות שלעולם לא יעלו על דעתם של האמריקנים".

דבריו של רוחאני נאמרו על רקע הודעתו בשבוע שעבר של הבית הלבן על אי חידושם של הפטורים מהסנקציות שניתנו לשמונה מדינות בנובמבר 2018, ואשר אפשרו להם להמשיך ולייבא נפט מאיראן לתקופה מוגבלת של שישה חודשים. שלוש מתוך שמונה המדינות – טיוואן, יוון ואיטליה – הפסיקו כבר את ייבוא הנפט האיראני. החל מה- 2 במאי יצטרכו חמש המדינות הנותרות – הודו, סין, טורקיה, יפן ודרום קוריאה – להפחית לאפס את ייבוא הנפט שלהן מאיראן. על פי ההחלטה האמריקנית, מדינות וחברות שימשיכו לסחור עם איראן יהיו צפויות לעונשים.

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, אמר אתמול כי איראן לא תיכנס למשא ומתן מחודש עם ארצות הברית על תוכנית הגרעין שלה כל עוד מוטלות עליה סנקציות. סולימאני צוטט בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" כמי שאמר כי "בתנאים הנוכחיים מדובר בכניעה – וזה לעולם לא יקרה".

כזכור, בתחילת החודש הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על החלטתו להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים – כולל כוח "קודס" בראשותו של סולימאני – כארגון טרור. בהודעה שהוציא טראמפ נאמר כי "צעד חסר תקדים זה מכיר במציאות לפיה איראן היא לא רק מדינה הנותנת חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה האיראניים משתתפים באופן פעיל בטרור, מממנים אותו ומקדמים אותו ככלי פוליטי. צעד זה שולח מסר ברור לטהרן כי לתמיכתה בטרור יש השלכות חמורות. נמשיך להגביר את הלחץ הכלכלי על איראן עד שהמשטר ינטוש את התנהגותו הממארת והבלתי חוקית".

תגיות:חסן רוחאניאיראןארצות הבריתסנקציות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה