חדשות בארץ

גבאי יודח? רוסו: "לא פוסל"

בעקבות הודעת היו"ר על הקדמת הפריימריז במפלגת העבודה, מודיע החבר החדש במפלגה, טל רוסו, כי הוא לא פוסל התמודדות על כס היושב ראש

גבאי ורוסו (צילום: פלאש 90)גבאי ורוסו (צילום: פלאש 90)
אא

אוכלת ראשיה: על רקע הקדמת הבחירות המקדימות להנהגת מפלגת העבודה, אמר הערב (שני) חבר המפלגה, טל רוסו, כי הוא לא דוחה אפשרות על ריצה לכס יו"ר המפלגה. "אני לומד את המגרשים", אמר בשיחה עם 'חברת החדשות'.

רוסו, שרק הודות לשיריון של יו"ר העבודה אבי גבאי - הוא מוצב במקום 2, אמר: "אני לא גיבשתי לעצמי אני בונה את תמונת המצב בשני המגרשים ואני אקבל את ההחלטות בהמשך. אני לא פוסל שום אופציה".

כזכור, מוקדם יותר החודש הודיע יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כי החליט להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה, והם צפויים להתקיים בעוד כחצי שנה. על רקע כישלונו בבחירות, צפוי כי גבאי יודיע שלא יתמודד שוב.

חרף מפלתה הגדולה של מפלגת השלטון לשעבר, טרם ברור האם ומתי מתכנן גבאי להתפטר מתפקידו, עם זאת מוקדם יותר דווח ב'חברת החדשות' כי היו"ר גבאי שוקל לפרוש מתפקידו ולמנות במקומו יו"ר זמני. בכינוס ועידת המפלגה שתתקיים היום, יאפשר לחברי הציר להחליט על הקדמת הפריימריז או, במקביל, להדיח את גבאי ולמנות במקומו יושב ראש זמני. אם מינוי יו"ר זמני יצא לפועל, הרי שהוא יכהן כ-14 חודשים מעת הבחירות לכנסת, עד לפריימריז חדשים - כפי שקובעת חוקת המפלגה. עוד נקבע בחוקה כי היו"ר הזמני לא יועל להתמודד בבחירות המקדימות, עובדה שככל הנראה תעמוד לרועץ לחברי הכנסת שלא ימהרו לקחת את מושכות ההנהגה.

בהודעה שפרסם  בחשבון הפייסבוק שלו, יומיים לאחר הבחירות, גבאי הבהיר כי בכוונתו להישבע אמונים כחבר בכנסת ה-21. "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה", כתב.

"אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב-30 באפריל אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה. בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק", הצהיר יו"ר העבודה.

תגיות:מפלגת העבודהאבי גבאיטל רוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה