חדשות בארץ

מנדלבליט: אין קשר בין ניצחונו של נתניהו לבין כתב אישום נגדו

על רקע הביקורת הקשה שהוטחה במערכת המשפט לאורך מערכת הבחירות, אמר מנדלבליט כי הוא נמנע מתגובה "בכדי שלא להיתפס כמעורב בתהליך הפוליטי. מנדלבליט: "אין שום תפירת תיקים"

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הדף הערב (שני) את הביקורת הגוברת בנוגע להתנהלותו בתיקיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אין שום הטיה – לא לצד כזה ולא לצד אחר. אין פה חלילה שום רדיפה ובוודאי שאין שום 'תפירת תיקים'. כל הטענות על כך הן הבל הבלים ונועדו לעשות דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק", אמר מנדלבליט.

קודם היציאה לבחירות, הועלו הערכות שונות כי כוונותיו של ראש הממשלה מצביעות על כך שככל שיגבר כוחו כן ייטב לו. הערב, מנדלבליט הצהיר כי אין קשר בין השניים וכי נתניהו עשוי להיות מורשע חרף כוחו האלקטורלי הרב. "בחודש האחרון, התקיימו הבחירות לכנסת העשרים ואחת. זהו יום חגה של הדמוקרטיה, שבו רבים מאזרחי המדינה מימשו את זכותם הדמוקרטית הבסיסית ביותר – להצביע ולהשפיע על זהות נבחרי הציבור בכנסת ועל הרכב הממשלה", אמר מנדלבליט והוסיף: "בהקשר זה נטען שעשויה להיות זיקה כביכול בין הליך הבחירות ותוצאותיו לבין ההליכים הפליליים המתנהלים. אומר את הברור בעיניי: ההליך הפלילי איננו משיק להליך הבחירות. הוא גם אינו מושפע ממנו".

מנדלבליט הביא אסמכתא לדבריו מציטוט של נשיא העליון לשעבר, מאיר שמגר, שקבע כי "דין הבוחר אינו בא במקום דין המשפט ואין הוא יכול להחליפו". לטענת היועמ"ש, ההחלטות בנוגע להעמדתו לדין של ראש הממשלה בכפוף לשימוע, הייתה "מבוססת על הראיות ועל הוראות הדין - ועליהם בלבד". לדבריו, "זוהי הדרך בה אנו פועלים - לפי הדין ולפי הראיות".

"כאשר הדין והראיות הצביעו על כך שיש מקום לחקור את ראש הממשלה כחשוד - הוא נחקר כחשוד", טען מנדלבליט. "כאשר הדין והראיות הצביעו על כך שאין מקום לחקור את ראש הממשלה כחשוד - הוא לא נחקר כחשוד. וכאשר נמצא כי הראיות מצביעות על אפשרות סבירה להרשעה, החלטתי כי בכוונתי לשקול הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע".

על רקע הדיווחים כי פרקליטי ראש הממשלה יוותרו על השימוע בעקבות אי-חשיפתם לחומרי החקירה, אמר מנדלבליט: "אני רואה חשיבות רבה בקיומו של הליך השימוע".

בהתייחס לביקורת על התנהלות מערכת המשפט במהלך הבחירות, הסביר מנדלבליט כי "ככלל, נמנעתי מתגובה או מהתייחסות לדברים שנאמרו, ונהגתי באיפוק, בכדי שלא להיתפס כמעורב בתהליך הפוליטי". עם זאת, היועמ"ש סייג את דבריו ואמר כי "חשוב לי להבהיר כי איפוק זה אין משמעו קבלה או הסכמה שבשתיקה, חלילה, עם אמירות המכרסמות בלגיטימיות של מערכות המשפט ואכיפת החוק".

בעקבות הפרסומים אודות מינויו האפשרי של יריב לוין לשר המשפטים, מי שנחשב כ"סדין אדום" בעיני מערכת המשפט הישראלית, מנדלבליט הצהיר  כי "כפי שכבר הדגשתי, אנו נקבל אותו בברכה, ונפעל יחד עמו לקידום מדיניות הממשלה בגבולות הדין".

תגיות:אביחי מנדלבליטתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה