חדשות בארץ

בחסדי שמיים: סוכל ניסיון פיגוע ירי לעבר אוטובוס

שני מחבלים שביצעו ירי לעבר אוטובוס בשומרון, נוטרלו על ידי כוחות צה"ל, כשאחד מהם הצליח להימלט מהמקום. דובר צה"ל: "הלוחמים סורקים במרחב ומנהלים מרדף אחר חשוד נוסף"

זירת הפיגוע הקודם שהתרחש בחודש שעבר במבוא דותן, אז נהרגו שני חיילים (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)זירת הפיגוע הקודם שהתרחש בחודש שעבר במבוא דותן, אז נהרגו שני חיילים (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)
אא

שני מחבלים פתחו היום (שני) בירי לעבר אוטובוס ישראלי בסמוך לתל דותן שבצפון השומרון. כוח צה"ל ששהה במקום הגיב לעברם בירי ופצע אחד מהם, בעוד שהשני הצליח להימלט עם נשקו בחזרה לכפרים. אין נפגעים.

האוטובוס שנפגע הכיל סטודנטים ממכללת הרצוג, שיצאו במסגרת הלימודים לתור ברחבי הארץ. חיילי צה"ל, שמטעמי אבטחה נסעו עם המטיילים, זיהו שני מחבלים שפתחו בצרור יריות לעבר האוטובוס, והכוח מצידו חתר למגע עם המחבלים והצליח לעצור את האירוע. המחבל שנפצע פונה על ידי צוות רפואה צבאי לבית חולים בחדרה.

מדובר צה"ל נמסר: "התקבל דיווח על ירי באזור תל דותן שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". לוחמי צה"ל הגיבו בירי ועצרו את אחד החשודים. באירוע נפגע פלסטיני, אין נפגעים לכוחותינו. הלוחמים סורקים במרחב ומנהלים מרדף אחר חשוד נוסף".

בתוך כך, אתמול הותר לפרסום כי נעצרה חוליית טרור שתכננה לבצע פיגוע תופת בסמוך ליום הבוחר, בתחילת החודש. במבצע משותף של השב"כ וצה"ל, ב-31 במרץ נעצר בכיר בחוליה, יחיא אבו דיה, המזהה עצמו עם ארגון חמאס. בחקירתו הודה כי הוא קיים קשרים רציפים עם הנהגת חמאס ברצועת עזה, דרך האינטרנט. בחקירתו גם עלה כי כי הוא הצהיר על כוונתו לשמש כמחבל מתאבד.

גורם בכיר בשב"כ שהגיב על החשיפה, אמר: "תשתית הטרור של חמאס ברצועת עזה פועלת בכל העת לגיוס פעילי חמאס מאזור יהודה ושומרון לטובת הוצאת פיגועי טרור רצחניים במטרה לערער את היציבות הביטחונית באזור. שירות הביטחון הכללי יחד עם כוחות הביטחון ימשיך לפעול לסיכול פיגועים של תשתיות הטרור של חמאס מבעוד מועד".

תגיות:יהודה ושומרוןפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה