חדשות בארץ

זעם בישראל: הניו יורק טיימס פרסם קריקטורה אנטישמית - והתנצל

איור בעל נרטיבים אנטישמיים שפורסם בעיתון הנחשב ביותר בעולם, עורר את זעמם בכירי שרד החוץ הישראלי ואילץ את העיתון לסגת. ניו יורק טיימס: "איור פוגעני שפרסומו הוא תוצאה של שיקול דעת לקוי - והוא נמחק"

הקריקטורה (צילום מסך: מתוך טוויטר)הקריקטורה (צילום מסך: מתוך טוויטר)
אא

עליית מדרגה: העיתון היוקרתי ה"ניו יורק טיימס" החוסה תחת ההגדרה 'כלבי השמירה של הדמוקרטיה', פרסם בסוף השבוע קריקטורה שנויה-במחלוקת בה הוצג ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ככלב נחייה שמוביל את הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, שמוצג כאדם עיוור.

לצד הקריקטורה הובא מאמר דעה המבקר בחריפות את מדיניותו הפרו-ישראלית של הנשיא טראמפ, לצד מהלכיו בנוגע להגירה הלא-חוקית לתוך ארצות הברית. טראמפ מוצג כאדם עיוור, חובש כיפה, אשר מובל בידי כלב נחייה בעל אף ארוך שעונד על צווארו סמל מגן דוד בדמותו של ראש הממשלה נתניהו.

בעקבות הפרסום, פנה הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, למערכת העיתון תוך שהוא מותח עליהם ביקורת חריגה באשר לאיור. דיין הבהיר כי מדובר ב"קריקטורה אנטישמית, שהימצאותה בין דפי עיתון מרכזי מהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית".

גורמים במשרד החוץ טענו כי בשיחות סגורות עם בכיר העיתון, הם התנצלו על התקרית והוסיפו כי הדבר נעשה ללא ידיעתם. מאוחר יותר, הקריקטורה הוסרה מאתר האינטרנט של העיתון, והוצאה הודעת הבהרה.

"קריקטורה פוליטית שכללה סממנים אנטישמיים והציגה את ראש ממשלת ישראל ככלב נחייה עם קולר בצורת מגן דוד כשהוא מוביל את הנשיא טראמפ החבוש כיפה פורסמה במהדורה הבינלאומית של 'ניו יורק טיימס'", נאמר בהודעת העיתון. "מדובר באיור פוגעני שפרסומו הוא תוצאה של שיקול דעת לקוי - והוא נמחק".

 

תגיות:דונלד טראמפהניו יורק טיימס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה