חדשות בארץ

בחסדי שמיים: השב"כ סיכל פיגוע תופת של החמאס סמוך ליום הבחירות

המחבל, תושב הכפר א-זעים הסמוך לירושלים, גויס על ידי פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה כדי להוציא לפועל פיגוע התאבדות. הוא נעצר ב- 31 במרץ טרם שהספיק לבצע את זממו

גדודי אל-קסאם, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)גדודי אל-קסאם, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

השב"כ, בשיתוף צה"ל, חשף לאחרונה תשתית טרור באזור יהודה ושומרון שתכננה לבצע פיגוע תופת חמור בסמוך ליום הבחירות ב- 9 באפריל. כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

בהודעה שנמסרה מטעם השב"כ נאמר כי מדובר בתשתית טרור שגויסה על ידי פעילי חמאס בכירים מרצועת עזה. בחסדי שמיים, אחד מפעילי התשתית – יחיא אבו דיה, בן 23, המתגורר בכפר א-זעים הסמוך לירושלים – נעצר ב- 31 במרץ, תשעה ימים לפני הבחירות, טרם שהספיק להוציא לפועל את זממו. מחקירתו עלה כי הוא עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועה באמצעות האינטרנט, גויס על ידם לפעילות צבאית, ובמסגרתה הסכים לבצע משימות שהוטלו עליו ולשמש כמפגע מתאבד.

אבו דיה התבקש לרכוש רכב ולשכור מחסן לצורך הכנת רכב תופת. הפיגוע תוכנן להתבצע באזור מעלה אדומים, והמגויס הטרי של החמאס קיבל הוראה לערוך תצפיות אחר נקודת פיגוע באזור, בה ישנו ריכוז גבוה של אוטובוסים, אזרחים וחיילים, כל זאת במטרה לחולל מספר נפגעים רב ככל האפשר. אבו דיה מילא אחר ההוראות: הוא ביצע תצפיות על נקודות הומות אדם ודיווח על כך לתשתית, אשר בחרה את הנקודה ה'מיטבית' תוך העברת הנחיה להוצאתו המהירה לפועל של פיגוע ההתאבדות.

כחלק מההכנות לקראת הפיגוע, התבקש המחבל על ידי בכירי התשתית ברצועה לצלם צוואה בשם הזרוע הצבאית של החמאס. הוא תכנן לצלם את עצמו מקריא את הצוואה טרם יציאתו לפיגוע ההתאבדות, כשעל ראשו סרט של גדודי אל-קסאם. לשם כך הוא רכש חצובה לצילום.

בימים הקרובים יוגש נגד אבו דיה כתב אישום. גורם בכיר בשב"כ מסר כי "תשתית הטרור של החמאס ברצועת עזה פועלת בכל העת לגיוס פעילי חמאס מאזור יהודה ושומרון לטובת הוצאת פיגועי טרור רצחניים, במטרה לערער את היציבות הביטחונית באזור. פעילות זו, של הזרוע הצבאית של חמאס, מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע בהכוונת חמאס רצועת עזה באמצעות גיוס פעילים באזור יהודה ושומרון, אשר סוכלו על ידי שרות הביטחון הכללי בשנים האחרונות ועד כה הובילו למאסרם של רבים. שרות הביטחון הכללי, יחד עם כוחות הביטחון, ימשיך לפעול לסיכול פיגועים של תשתיות הטרור של חמאס מבעוד מועד".

 

תגיות:חמאספיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה