חדשות בארץ

המו"מ הקואליציוני החל: במפלגות החרדיות דורשים תיק שלישי

ראשוני הנושאים ונותנים עם מפלגת השלטון הם המפלגות החרדיות, אשר לנוכח התחזקותם האלקטורלית דורשים לשמר את התפקידים הנוכחיים לצד תיק נוסף, שלישי במספר, לכל מפלגה

חברי יהדות התורה עם נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חברי יהדות התורה עם נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כשלושה שבועות לאחר יום הבוחר, החל היום (ראשון) המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד עם שותפיו העתידיים בקואליציה הבאה. את סבב השיחות החלו ראשונה נציגי המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה. על פי ההערכות, דרישתן העיקרית של שתי המפלגות הוא לשמר את התיקים בהם הן כבר מחזיקות, לצד תיק נוסף לכל מפלגה.

בשונה משאר המפלגות, נציגי יהדות התורה הם חברי הרשימה בעצמם, בהם יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, ואורי מקלב. אליהם יתלווה היועץ המשפטי של המפלגה עו"ד יצחק מירון. "אנחנו מוכנים לתמוך בכול מיני חוקים שחשובים לליכוד, כמו החסינות ופסקת ההתגברות, ובתנאי שיתחשבו בנושאים שחשובים לנו, כמו חוק הגיוס, מתווה הכותל ועבודות בשבת", הבהיר גורם במפלגה.

ביהדות התורה דרשו לשמר את התפקידים בהם הם כבר מחזיקים, בהם תיק הבריאות שמוחזק בידי ליצמן, וועדת הכספים שמוחזקת בידי גפני. יחד עם זאת הם צפויים לדרוש תיק שלישי, כגון שיכון או רווחה. הערכה היא כי הם ידרשו את תיק הרווחה במטרה למנוע את עבודות התשתיות בשבת.

בש"ס דורשים לפחות 3 תיקים, בהם הפנים, הדתות והקליטה, בנוסף להחזרת סמכויות משרד הפנים שעברו בתחילת הקדנציה לידי שר האוצר, משה כחלון. צוות המו"מ של ש"ס מורכב מהשר לשעבר, אריאל אטיאס, לצד הח"כ המיועד משה ארבל, וכן היועץ המשפטי של תנועת ש"ס עו"ד ישראל בך, ויועץ הקמפיין של המפלגה, אבי לרנר.

"הכוח של אביגדור ליברמן ושל משה כחלון ביחד הוא בערך כמו הכוח של ש"ס בקואליציה", אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בהתייחס לכוחה הקואליציוני הנוכחי של מפלגתו, אל מול ישראל ביתנו. "אחד מהם דורש את תפקיד שר האוצר עם 4 מנדטים והשני רוצה את תיק הביטחון עם 5 מנדטים. אז תהיו בטוחים שאנחנו לא נקופח ונקבל את מה שמגיע לנו", אמר.

בכנס שנערך אתמול באלעד, דרעי אף הכריז כי "נעשה הכל כדי שהציבור הספרדי יקבל את כל מה שמגיע לו". יו"ר ש"ס הצהיר כי "אנשי שלום אנחנו, לא אנשי מלחמה, אבל שאף אחד לא יחשוב שהאצילות שלנו וטוב הלב שלנו זה איזושהי תמימות או הורדת ראש, חלילה וחס. אנחנו נמשיך בדרכנו, בדרכי נועם, אבל נעמוד על כך ואני מבטיח לעשות כל מאמץ כדי שאתם תקבלו את מה שמגיע לכם בדין, בזכות ולא בחסד".

על רקע הערכה כי ביהדות התורה ידרשו את תיק הרווחה בכדי למנוע עבודות בשבת, שלל היום חבר יהדות התורה, אורי מקלב, את האפשרות הזו. "אני חושב שזו סיבה דווקא לא לקחת את תיק הרווחה", אמר מקלב בריאיון ל-ynet והסביר כי "בהיסטוריה כשהיה ממונה חרדי בתיק הרווחה או הכלכלה אז הנושא הזה עבר לשר אחר או למשרד אחר. גם כיום זה נמצא במשרד הרווחה בגלל שאת משרד הכלכלה החזיקו ש"ס ואת הנושא של ההיתרים בשבת העבירו לשר אחר. לא זו הסיבה, הפוך – זו מניעה מלקחת את התיק הזה".

המו"מ הקואליציוני צפוי להימשך גם מחר, כשנציגי הליכוד ייפגשו עם נציגי מפלגות ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין וכולנו.

תגיות:יהדות התורהבחירות 2019ש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה