חדשות בעולם

פיגוע ירי קטלני בבית חב"ד בקליפורניה: אישה נרצחה ו-3 נפצעו

אישה כבת 60 נרצחה ו-3 נפצעו בפיגוע ירי רצחני שאירע בבית הכנסת של שלוחי חב"ד בקליפורניה

  • כ"ג ניסן התשע"ט
בית חב’’ד (צילום אילוסטרציה: shutterstock)בית חב’’ד (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פיגוע ירי קשה התרחש אמש (מוצאי שבת) בבית חב"ד בקליפורניה, כאשר מחבל חדר למקום, רצח אישה ופצע שלושה בני אדם.

ההרוגה בירי היא לורי גילברט קיי, בת 60 מפאווי. הפצועים הם הרב ישראל גולדשטיין שייסד את בית חב"ד ב-1986. לפי הדיווחים, הרב איבד שתיים מאצבעותיו ואחרי שנפצע עוד ניסה להרגיע את היורה ואנשי הקהילה.

פצועה נוספת בירי היא נויה דהן ילדה בת 8, שעברה עם משפחתה משדרות לסן דייגו. נויה נפצעה מרסיס בפניה וברגלה. פצוע נוסף הוא אלמוג פרץ, ישראלי בן 34, דוד של נויה, שעבר גם הוא משדרות לסן דייגו ונפצע ברגלו מרסיס כשהבריח את הילדים לחדר משחקים צמוד כשהחל הירי. 

הרוצח הוא ג'ון ארנסט, בן 19 מסן דייגו. לפי הדיווחים, בטרם ביצע את הירי פרסם החשוד "מניפסט" שבו הביע את שנאתו ליהודים וייחס לעצמו את הצתת המסגד בחודש שעבר. הרוצח השאיר אחריו הודעה וציין כי הוא קיבל מוטיבציה מהפיגוע נגד המוסלמים בניו זילנד בחודש שעבר. לאחר שהיורה נמלט לבית הוריו המתגוררים לא הרחק מבית הכנסת, הוא הסגיר את עצמו לשוטרים.

ראש העיר פאווי, סטיב ואוס, אמר לכלי התקשורת על הרוצח, ג'ון ארנסט בן ה-19, תושב המקום: ''זה בהחלט היה מישהו עם שנאה בלבו כלפי הקהילה היהודית שלנו".מדוברות משרד החוץ הישראלי נמסר: "דיווחים על אירוע ירי בבית כנסת של חב"ד בסן דייגו ועל מספר בני אדם שנפצעו באירוע. הקונסול בלוס אנג'לס, אבנר סבן, מסר כי בשלב זה אין מידע על נפגעים ישראלים.

הנשיא דונלד טראמפ והגברת הראשונה, סגן הנשיא מייק פנס וכן מזכיר המדינה מייק פומפאו, גינו את ההתקפה על מתפללי בית הכנסת, ואיחלו החלמה לפצועים, הנשיא טראמפ הודה לכוחות הביטחון שהגיעו מהר למקום, והודה לאיש כוחות הביטחון שלא היה בתפקיד שפתח בירי לעבר הרוצח וכך הביא להפסקת הטבח המתוכנן.

תגיות:קליפורניהפיגוע יריבית חב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה