חדשות בארץ

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד

בשבוע שעבר דחה בג"ץ ברוב קולות את העתירה נגד הריסתן של שתי דירות בעיר חברון בהן התגורר המחבל, ואישר את צו ההריסה שהוציא מפקד פיקוד המרכז

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

חיילי צה"ל, בשיתוף לוחמי משמר הגבול ואנשי המנהל האזרחי, הרסו הלילה (שישי) שתי דירות בבניין בעיר חברון בהן התגורר המחבל ערפאת ארפאעיה. כך מסר דובר צה"ל. המחבל רצח לפני כחודשיים את אורי אנסבכר הי"ד, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי במהלך ההריסה התעמתו צעירים פלסטיניים עם כוחות צה"ל, שהשתמשו בגז מדמיע לפזרם.

בשבוע שעבר דחה בג"ץ ברוב קולות את העתירה שהגישו בני משפחתו של המחבל ואישר את צו ההריסה לדירות שהוצא על ידי מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן. אחת הדירות, הנמצאת בקומה הראשונה של הבניין, שייכת להוריו של המחבל והוא התגורר בה. הדירה השנייה, הנמצאת בקומה השלישית, נבנתה עבורו במימון הוריו. השופטים יצחק עמית ואלכס שטיין קבעו כי בניגוד לטענת המשפחה, למחבל יש זיקה לשתי הדירות. בנוסף, דחו השופטים את הטענות כי המחבל סובל מבעיות נפשיות, וכי לא ביצע את מעשיו על רקע לאומני. לאחר שפירטו את אמירותיו של המחבל בחקירותיו, הם קבעו כי "די בדברים מצמררים אלה כדי לבסס את הקביעה כי המחבל ביצע את העבירות ממניע לאומני". השופט ג'ורג' קרא נותר בדעת מיעוט כשקבע כי יש להרוס רק את הדירה השייכת בפועל למחבל.

בתחילת החודש שעבר הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד המחבל. מפרטי כתב האישום עולה כי הוא נכנס ב- 7 בפברואר לירושלים מבלי שהיה בידיו אישור שהייה חוקי. הוא הגיע אל היער בסמוך לעין יעל, שם הבחין באורי בת ה- 19 הי"ד, בת שירות לאומי מתקוע, שהחזיקה בצרור דפים לכתיבה, והחליט לרצוח אותה בשל היותה יהודייה. לאחר שביצע את זממו באמצעות סכין, נמלט המחבל מהזירה ונסע במונית לאזור רמאללה. בחקירתו בשב"כ הודה המחבל כי יצא מביתו כשברשותו סכין. "יצאתי מהבית לרצוח יהודי – בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים", אמר לחוקריו. הוא נעצר יממה לאחר הרצח בעיירה אל-בירה, סמוך לרמאללה, על ידי כוח של הימ"מ. המעצר בוצע בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית אותה הוביל השב"כ, ובשיתוף עם הימ"מ וכוחות צה"ל.

(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:הריסת בתי מחבליםאורי אנסבכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה