חדשות כלכלה

הסוף לשערוריית הרכבת? בית הדין אסר על שביתות נוספות

על רקע איומי שר התחבורה כי יפטר את יו"ר ועד העובדים, בית הדין לעבודה נתן להנהלת הרכבת חודשיים לפתור את הסכסוך, ובמקביל אסר על הוועד לקיים שביתות בכל משך הזמן

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

המשבר ברכבת ישראל: בית הדין לעבודה קבע היום (חמישי) כי בין ועד העובדים ברכבת ישראל לבין ההנהלה יתקיים משא ומתן שיימשך כחודשיים, וכי עד תום השיחות, ייאסר על הוועד לקיים שביתה.

אחד מ-8 סכסוכי העבודה בין ועד העובדים להנהלה, הוא העובדה שרכבת ישראל ערכה הסכמים עם חברות חיצוניות בנוגע לפרויקטים תשתיתיים, דבר שבוועד העובדים התנגדו לו בחריפות רבה. בעקבות כך, פסק בית הדין כי במשך החודשיים הקרובים ייאסר על הנהלת הרכבת לבצע התקשרויות עם חברות "סטדלר" שמייצרת חלפים לקרונות, וכן עם חברת "אקרשטיין" העוסקת בבניית אדנים לפסי הרכבת באזור הדרום.

עוד קבע בית הדין כי על ההסתדרות הכללית להפעיל את מרותה הארגונית על הוועד וכי על כל עובדי הרכבת להישמע  לכל החלטותיה לאלתר. "לעת הזו מן הנכון הוא כי הצדדים ימצו את זכויותיהם על דרך ההידברות והמשא ומתן", כתבו השופטים.

לפי המתווה, שצפוי להיות בטיפולו הפעיל של בית הדין, "הצדדים יקיימו הידברות אמיתית תוך מתן מידע הדדי נדרש, לרבות משא ומתן אינטנסיבי, תכוף, ענייני, בתום לב ובמטרה לקדם את יישוב חילוקי הדעות ביניהם בכל הנוסע לסכסוכים הפתוחים בהתאם להחלטתנו המפורטת לעיל, קרי בנוגע לנושאים הבאים: החשמול, התשתיות, חטיבת הנוסעים, אגף ההפעלה וכן בנוגע ללו"ז החדש".

לפי החלטת בית הדין, המגעים בין הצדדים יחלו היום ויימשכו עד 1 ביוני. אם לא יגיעו הצדדים להסכמה לאחר פרק הזמן שהוקצב, פסק בית הדין, יהיה רשאי ועד העובדים לפתוח בשביתות נוספות ככל שיחפוץ – ובלבד שיודיעו על כך להנהלת הרכבת ולבית הדין 48 שעות קודם לכן.

בעקבות להחלטת בית הדין לעבודה, ברכבת ישראל מסרו: "אנו שמחים על החלטת בית הדין שקיבלה את עמדת הנהלת הרכבת, אשר בראש מעייניה השמירה על השירות שניתן לציבור. הנהלת הרכבת קוראת לוועד העובדים לשבת לשולחן המשא ומתן על מנת לשלב ידיים לטובת עמידה באתגרים המשמעותיים הניצבים בפני החברה".

מוועד העובדים נמסר: "לאורך כל הדרך דרש ועד עובדי הרכבת כי ינוהל עמו משא ומתן אמיתי ואינטנסיבי. בית הדין קבע כי עד ל-1 ביוני על הנהלת הרכבת לשבת עם נציגות העובדים למשא ומתן אינטנסיבי, תכוף וענייני בקשר לנושאים שבסכסוכי העבודה שהוכרזו ודחה את בקשת הרכבת לבטלם.

"בית הדין הורה כי במהלך תקופת המשא ומתן אסור להנהלת הרכבת לנייד עובדים, לקנוס אותם ואסר עליה להתקשר עם חברות חיצוניות לביצוע מיקור חוץ.

בנוסף הוחלט כי במשך תקופת המשא ומתן לא יינקטו צעדים ארגוניים על מנת למצות את ההידברות. ועד עובדי הרכבת מצפה כי ההנהלה תקיים את החלטת בית הדין ותפסיק את מסע ההכפשות והשקרים שהיא מנהלת נגד עובדיה בחודשים האחרונים", לשון ועד העובדים.

תגיות:משבר רכבת ישראלרכבת ישראלבית הדין לעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה