חדשות בעולם

ביי טראמפ, שלום פוטין: לראשונה מאז הפסגה, צפון קוריאה ביצעה ניסוי טילים

השליט הצפון קוריאני מתגרה בטראמפ אך מקפיד שלא לעבור את הגבול. אמש ערכה צפון קוריאה ניסוי צבאי אך הדגישה כי זה לא מצביע על כך שהם חוזרים לניסוי הטילים הידוע. במקביל, קים נערך לפגישה עם פוטין, וממשיך לגשש עם הממשל האמריקני בדרך לפסגה נוספת

שליט צפון קוריאה (צילום: שאטרסטוק)שליט צפון קוריאה (צילום: שאטרסטוק)
אא

לראשונה מאז פסגת קים-טראמפ: צבא צפון קוריאה ביצע אמש (חמישי) ניסוי ב"נשק טקטי מונחה חדש" – כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה (KCNA).

לפי הדיווח, שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, פיקח בעצמו על הניסוי ואמר כי "זו התפתחות בעלת השפעה של ממש על הגברת כוחו של צבא העם שלנו". לטענת פיונגיאנג, הנשק שנוסה הינו בעל "ראש קרב עוצמתי". עם זאת, בדיווח סירבו למסור פרטים נוספים על סוג הנשק שנוסה. ממחלקת המדינה של ארצות הברית נמסר כי הם לא זיהו כלל ניסוי צבאי או שיגור של טיל.

מומחים מערביים מעריכים כי הניסוי התמקד בנשק לטווח קצר בלבד שמיועד לשימוש שדה קרב, ולא בטילים בליסטיים לטווח ארוך שעלולים לאיים על שלום האומה האמריקנית. יש להניח כי חרף המצוקה הכלכלית שקים משגר בניסוי זה, הוא איננו מעוניין לעלות על מסלול התנגשות עם וושינגטון, ומשכך לא ערך ניסוי שעלול להציג סכנה על ארצות הברית.

גם בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הובהר כי ביצוע הניסוי לא מצביע על כך שהמשטר חוזר למדיניות ניסוי הטילים. שידורי הטלוויזיה בדיקטטורה המבודדת דיווחו אמש על ניסוי ב"נשק מונחה טקטי חדש". בתוך כך, סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה גורם בכיר בקרמלין הרוסי שמסר כי הרודן הצפון קוריאני צפוי להיפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין - כבר בשבוע הבא. ידיעה זו מגיעה על רקע הדיווחים כי הממשל האמריקני מגשש עם הצפון קוריאנים בניסיון לקיים פסגה נוספת עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית, שלא זכה לאימות כלשהו, קים יגיע לרוסיה כבר ביום רביעי הבא, וישהה במדינה כשלושה ימים. פסגת המנהיגים עצמה תתקיים באי הסמוך לעיר ולאדיוסטוק, במזרח רוסיה.

מוקדם יותר היום דווח כי ממשלת צפון קוריאה דרשה מוושינגטון להוציא מצוות המשא ומתן את מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. לדברי פיונגיאנג, הם מעוניינים לעבוד עם גורם "יותר זהיר ובוגר בתקשורת אתו". גורם בכיר במשרד החוץ הצפון קוריאני מסר כי עתידה של צפון קוריאה תלוי במידה רבה במאבק האמריקני בתכנית הגרעין שלהם.  

תגיות:קים ג'ונג אוןולדימיר פוטיןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה