חדשות בעולם

רוחאני: החלטת ארצות הברית להגדיר את המשמרות כארגון טרור – עלבון לאיראן

בנאום שנשא במהלך מצעד בטהרן לציון יום הצבא, אמר נשיא איראן חסן רוחאני כי "שורשי בעיותיה" של ארצו נעוצים "במשטר הציוני ובאימפריאליזם האמריקני"

דגלי איראן וארצות הברית (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי איראן וארצות הברית (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני אמר הבוקר (חמישי) כי כוחותיה הצבאיים של ארצו אינם מהווים איום על שכנותיה ועל מדינות האזור. בנאום שנשא בטהרן במהלך מצעד לציון יום הצבא האיראני, אמר רוחאני: "אני רוצה להגיד למדינות האזוריות שהכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית של איראן אינם נגדן או נגד האינטרסים הלאומיים שלהן. הם מכוונים נגד הפולשים".

"שורשי הבעיות שלנו נעוצים במשטר הציוני ובאימפריאליזם האמריקני", הוסיף הנשיא האמריקני. הוא תקף את ההחלטה שקיבלה ארצות הברית בתחילת השבוע שעבר להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור, ואמר כי מדובר בצעד "מתועב" המהווה עלבון לכוחות ההגנה האיראניים ולאיראן כולה. הוא הוסיף כי ארצות הברית טועה בחושבה כי המשמרות הם אך ורק כוח צבאי: "כולם ראו שהעם היה ויהיה מאחורי המשמרות. הם חלק מהאומה, נוכחים בכל חלק של החברה ונתמכים על ידי העם".

כזכור, לפני עשרה ימים הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על החלטתו להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים – כולל כוח "קודס" בראשותו של קאסם סולימאני – כארגון טרור. בהודעה שהוציא טראמפ נאמר כי "צעד חסר תקדים זה מכיר במציאות לפיה איראן היא לא רק מדינה הנותנת חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה האיראניים משתתפים באופן פעיל בטרור, מממנים אותו ומקדמים אותו ככלי פוליטי. משמרות המהפכה האיראניים הם האמצעי העיקרי של הממשלה האיראנית לכוון וליישם את מסע הטרור הגלובלי שלה".

"צעד זה ירחיב בצורה משמעותית את הלחץ המקסימלי שלנו על המשטר האיראני", הדגיש טראמפ. "הוא מבהיר את הסיכונים הטמונים בעשיית עסקים עם המשמרות או בתמיכה בהם. אם אתם עושים עסקים עם משמרות המהפכה – אתם מממנים טרור". הנשיא האמריקני הוסיף כי "צעד זה שולח מסר ברור לטהרן כי לתמיכתה בטרור יש השלכות חמורות. נמשיך להגביר את הלחץ הכלכלי על איראן עד שהמשטר ינטוש את התנהגותו הממארת והבלתי חוקית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטתו של טראמפ. "תודה לך ידידי היקר, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על כך שהחלטת להכריז על משמרות המהפכה של איראן כעל ארגון טרור", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "תודה על שנענית לעוד בקשה חשובה שלי, שמשרתת את האינטרס של מדינותינו ושל מדינות האזור. נמשיך לפעול יחד בכל דרך נגד המשטר האיראני, שמאיים על מדינת ישראל, על ארצות הברית ועל שלום העולם".

תגיות:איראןמשמרות המהפכהחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה