חדשות בארץ

נפצע אנושות בצוק איתן וידליק את משואת צה"ל

אלוף-משנה שי סימן טוב נפצע אנושות מקריסת קורת מנהרה, כאשר פיקד על גדוד ברק של חטיבת גולני. לאחר שיקום ממושך הוא חזר לשירות צבאי. שרת התרבות מירי רגב אמרה כי סימן טוב "מסמל את נחישות הרוח ואת עוצמת הנפש להתגבר על מכאובי הגוף"

אלוף-משנה שי סימן טוב (צילום: דובר צה"ל)אלוף-משנה שי סימן טוב (צילום: דובר צה"ל)
אא

אלוף-משנה שי סימן טוב, שנפצע אנושות במהלך מבצע "צוק איתן", ידליק את משואת צה"ל ביום העצמאות הקרוב. כך החליטה הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, בהתאם להמלצה שהגיש לה הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי. החלטתה של הוועדה אושרה על ידי יו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים, שרת התרבות מירי רגב, שהודיעה על כך לסימן טוב. השרה סיכמה עם הרמטכ"ל כי רעייתו של אלוף-משנה סימן טוב תלווה אותו במהלך המעמד.

סימן טוב למד בפנימייה הצבאית בחיפה והתגייס בשנת 1996 לגדוד ברק בחטיבת גולני. במלחמת לבנון השנייה הוא לחם כמפקד פלגה ביחידת אגוז, ובמבצע ״עופרת יצוקה״ לחם כסגן מפקד גדוד גדעון בחטיבת גולני. במהלך מבצע 'צוק איתן' הוא נפצע אנושות מקריסת קורת מנהרה, כאשר פיקד על גדוד ברק של חטיבת גולני. בתום תהליך שיקום ארוך, חזר סימן טוב לשירות באוקטובר 2015, וכיום הוא משרת בתפקיד מפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי.

רגב בירכה על הבחירה בקצין להשאת המשואה: "אלוף-משנה שי סימן טוב מסמל את נחישות הרוח ואת עוצמת הנפש להתגבר על מכאובי הגוף. תהליך החלמתו מפציעתו הקשה במהלך 'צוק איתן' וחזרתו לשרת כמפקד בצה"ל הוא סיפור של גבורת הרוח והתגברות הרצון על כל מכשול. אלוף-משנה סימן טוב, כשמך כן אתה – שי מבורך לחברה הישראלית וסימן טוב לפקודיך ולכל מי שרוח צה"ל מנשבת בכנפי נפשו. אני גאה בך ומצדיעה לך".

עם היוודעו על ההחלטה לבחור בו להשיא משואה, אמר אלוף-משנה סימן טוב: "אני מודה על הזכות להדליק משואה כנציג צה"ל ומתרגש מהמעמד. מעריך ומוקיר את ההזדמנות שניתנה לי על ידי מפקדיי להמשיך ולפקד בצבא ההגנה לישראל".

תגיות:יום העצמאותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה