חדשות יהדות

הרבנים הראשיים מכרו את החמץ של המדינה לחוסיין ג'אבר מאבו גוש

שר האוצר חתם על כתב הרשאה המסמיך את הרבנים הראשיים למכור את החמץ של המדינה. במהלך הטקס נתן ג'אבר לרבנים הראשיים מקדמה של 20,000 ש"ח, בהתאם להסכם. בתום החג יעריכו שמאים את שווי החמץ, והקונה יוכל להשלים את העסקה

מכירת החמץ של המדינה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מכירת החמץ של המדינה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כבכל שנה בערב חג הפסח, הרבנים הראשיים לישראל מכרו היום (חמישי) את החמץ של מדינת ישראל לחוסיין ג'אבר, נוכרי תושב אבו גוש, שהחמץ יהיה בבעלותו במהלך ימי חג המצות. בתוך המכירה נכללו מחסני החירום של המדינה, משטרת ישראל, שב"ס, בתי החולים, משרדי הממשלה ועוד.

הטקס נערך השנה באולם הכניסה של בית "היכל שלמה", אשר שימש בעבר את לשכות הרבנים הראשיים לישראל. את החמץ מכרו, כאמור, הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק והרב דוד לאו. סגן שר האוצר, יצחק כהן, העביר כתב הרשאה משר האוצר, המסמיך את הרבנים הראשיים למכור לג'אבר את החמץ של מדינת ישראל בהתאם לחוק נכסי המדינה.

במהלך טקס המכירה קיבלו הרבנים הראשיים מג'אבר מקדמה על סך של 20,000 ש"ח, על פי הסכם המכירה עליו חתמו הצדדים. בתום חג הפסח יעריכו שלושה שמאים את שווי החמץ של המדינה, ואז יוכל הקונה להשלים את העסקה. ככל שג'אבר לא יוכל להשלים את העסקה – יוחזר החמץ לרשות המוכרים. להסכם המכר תוקף הלכתי וחוקי, והוא מאפשר לאזרחי ישראל לקיים בהידור את מצוות הפסח מבלי להיכשל בחשש של חמץ הנותר בבעלותם.

בתחילת הטקס מסר סגן שר האוצר, יצחק כהן, את כתב ההרשאה, החתום על ידי שר האוצר משה כחלון, והמעניק לרבנים הראשיים אחריות על חמץ המדינה ומסמיך אותם למכור אותו. בנוסח שטר ההרשאה נאמר: "בתוקף סמכותי... אני מסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, להיות מורשים לכל פעולה הקשורה למכירת חמץ לנוכרי, כנהוג וכמקובל בישראל".

לאחר מכן, כאמור, מכרו הרבנים הראשיים בשם המדינה את החמץ לחוסיין ג'אבר.

 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תגיות:מכירת חמץהרבנים הראשיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה