חדשות בארץ

הקרב על תיק המשפטים: לוין או סמוטריץ’?

מחקיקת פסקת ההתגברות, עובר בוועדות למינוי שופטים וכלה בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה: המלחמה על תיק המשפטים נפתחה היום באופן רשמי

נתניהו ולוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ולוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המרוץ ללשכה בצלאח א-דין: על פי דיווח הערב (רביעי) ב'חברת החדשות', המועמדים המובילים למשרת שר המשפטים הבא של מדינת ישראל הם יריב לוין ממפלגת הליכוד, ובצלאל סמוטריץ' ממפלגת האיחוד הלאומי. הסיבה העיקרית להיותם מועמדים מובילים היא העובדה שהשניים מתנגדים בולטים לאקטיביות של מערכת המשפט.

לטענת הפרשן הבכיר ב'חברת החדשות', עמית סגל, העובדה כי הממשלה הבאה עלולה להיות גורלית במיוחד עבור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמואשם בשלושה תיקים בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים – מציבה את תיק המשפטים כתיק מאוד רגיש.

לפי הדיווח, ראש הממשלה מתכוון להשאיר את תיק המשפטים בידי הליכוד, תוך שבדרך הוא ייאבק, ככל הנראה, עם ח"כ סמוטריץ', שהצהיר מספר רב של פעמים שהוא מעוניין בתיק. לפי הנטען, במידה ויו"ר האיחוד הלאומי, לא יזכה בתיק, צפוי כי יוצע לו תיק אחר האמון על אכיפת החוק – המשרד לביטחון הפנים.

לדברי עמית סגל, הליכוד מתכוון לעגן את חקיקת פסקת ההתגברות על בג"ץ, בתוך קווי היסוד של הממשלה הבאה.

בתוך כך, שר התיירות והמועמד לתיק המשפטים, יריב לוין (הליכוד) התראיין היום ל-ynet והתייחס לאפשרות שימונה לשר המשפטים. "אני חושב שהיא ראויה להערכה על הרבה דברים שהיא עשתה", אמר לוין על שרת המשפטים, איילת שקד, תוך שהוא תוקף אותה בחריפות יוצאת דופן כי "היא בוודאי הלכה בכיוון הנכון, אבל אם מסתכלים על השורה התחתונה של המצב שאנחנו נמצאים בו היום, לדעתי מצבנו הרבה יותר גרוע ממה שהיה לפני ארבע שנים".

לוין המשיך ותקף את מערכת המשפט, כשהוא מוסיף התייחסות לכך שאם ימונה לתפקיד, במערכת המשפט אמורים לחשוש מפניו: "מי שחושב שמערכת המשפט צריכה להמשיך לתפקד ולפעול כפי שהיא פועלת היום, יש לו בהחלט סיבה לחשוש מכך שיתמנה שר שרוצה לעשות את הדברים בצורה אחרת. מי שמאמין כמוני שמערכת המשפט זקוקה לשינוי יסודי ועמוק בשורה ארוכה של נושאים, אני חושב שזה מבטא עבורו תקווה גדולה".

בהתייחס לאמירות מסוף השבוע שנאמרו על ידי שני בכירי פרשני 'חברת החדשות', לפיהן מערכת המשפט עלולה להיות "נקמנית", אמר לוין: "אני יכול להגיד דבר אחד שאותי מאוד מטריד. אנחנו נתקלים במצבים של אכיפה בררנית, של סטנדרט כפול, של הדלפות בלתי פוסקות שהמטרה שלהן היא בעצם להכריע את ההליך המשפטי תוך כדי התנהלותו ולא בדרך התקינה. כבר היו בעבר מקרים שבהם אנשים עמדו להתמנות לתפקיד שר המשפטים ופתאום, יש מאין, ננקטו נגדם כל מיני הליכים, שהסתיימו בחלקם בלא כלום".

לוין, מתנגד ידוע להתערבותה של מערכת המשפט בהחלטות הרשויות המבצעות והמחוקקות, פרס את משנתו המשפטית: "אני לא מאמין שמינוי כזה או אחר יכול לשנות באמת את מערכת המשפט. אני חושב שצריך לעשות שינוי עמוק – לשנות את הוועדה לבחירות שופטים ולשרטט מחדש את קו הפרדת הרשויות, כך שהשופטים לא ימנו שופטים ושיטת 'חבר מביא חבר' תיפסק".

תגיות:יריב לויןבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה