חדשות בארץ

צפו: יירוט מטרות באימון משותף של מערכות כיפת ברזל ופטריוט

האימון, שנערך בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, כלל מטרות אמיתיות עם שיגור חי של טילי יירוט. הוא נועד לשפר את כשירותם ומוכנותם של לוחמי ההגנה האווירית אל מול האיומים האוויריים השונים הנשקפים למדינת ישראל

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

חיל האוויר השלים אתמול (שלישי) אימון משותף של מערכות כיפת ברזל ויהלום (פטריוט). דובר צה"ל מסר כי לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר ביצעו יירוטים מוצלחים כנגד מגוון של מטרות בגבהים וטווחים משתנים.

האימון נערך בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, כחלק מתוכנית האימונים השנתית של צה"ל. התרחישים והמתארים השונים שהוצגו במהלכו נועדו לבחון את כשירות לוחמי וטכנאי ההגנה האווירית של חיל האוויר, ולבדוק את האינטגרציה בין מערכי ההגנה האווירית. כל זאת כהכנה אל מול האיומים האוויריים השונים הנשקפים למדינת ישראל – חדירת כטב"מים, ירי טילי קרקע-קרקע, טילים בליסטיים ורקטות.

באימון ביקרו שתי משלחות מצבא ארצות הברית ומצבא ויוון, שהגיעו כדי לצפות בניסוי ולהפיק לקחים מתוצאותיו. בתום האימון, השתתפו חברי המשלחות בפאנל שדן בתכנים מקצועיים ובשיתופי הפעולה בין הצבאות.

סגן-אלוף רז נחום, מפקד גדוד "יהלום", אמר: "האימון בא לשפר את המוכנות והכשירות של הלוחמים במרכזי הבקרה. את המערכות האלה מפעילים אנשים, לוחמים וטכנאים כאחד. אנחנו צריכים לדעת גם לתפעל את המערכות וגם להיות מיומנים, חדים, ובסוף להביא תוצאה כדי להגן על מדינת ישראל. התוצאה הסופית נמדדת על ידי הכשירות של אנשינו. אם האדם במרכז ניהול היירוטים לא יהיה מקצועי וחד ויעשה טיפול רהוט ומדויק – התוצאה תהיה אחרת".

(צילום: דובר צה"ל)

תגיות:כיפת ברזלטילי פטריוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה