חדשות בארץ

קושנר: תכנית השלום תפורסם בתחילת יוני

הטבות כלכליות לפלסטינים לצד פשרות משני הצדדים ושמירה על ביטחון ישראל – הם חלק מהתכנית שעוררה התנגדות פלסטינית נרחבת, עוד קודם פרסומה, לאחר חג הרמדאן הקרוב

נתניהו וקושנר (צילום: מאטי שטרן, שגרירות ארה"ב בירושלים)נתניהו וקושנר (צילום: מאטי שטרן, שגרירות ארה"ב בירושלים)
אא

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום (רביעי) כי 'עסקת המאה' של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, יפורסם לאחר חג הרמדאן, בתחילת יוני – כך דווח הערב בסוכנות הידיעות רויטרס. מהבית הלבן לא נמסרה תגובה.

לפי הדיווח, שנמסרה על ידי גורם המעורה בדברים, קושנר אמר את הדברים באירוע של מחלקת המדינה האמריקנית, בה השתתפו כ-100 שגרירי מדינות זרות. בכנס, קושנר דחק בשגרירים "לשמור על ראש פתוח", כשהוא הדגיש בפניהם כי התוכנית "תכלול צורך בפשרות משני הצדדים בשביל להפוך את הסכם השלום לבר השגה".

"כולנו נידרש למצוא פשרות סבירות שיהפכו את השלום לאפשרי", אמר קושנר והבהיר כי יחד עם זאת "התוכנית לא תאיים על ביטחונה של ישראל".

לטענת המקור, קושנר אמר כי התוכנית תיחשף רק לאחר הרכבת הממשלה בישראל ואחרי החג המוסלמי, שמסתיים בתחילת יוני. דיווח זה בא לאחר שבשבוע שעבר נטען ברשת ABC האמריקנית, כי ממשל טראמפ צפוי לפרסם בחודש הקרוב את תכנית השלום לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

שלשום דווח ב'וושינגטון פוסט מפי מקורות בכירים בממשל שנחשפו לתכניות כי תכנית השלום האמריקנית תכלול "דרכים מעשיות לשיפור חייהם של הפלסטינים", אך לא תוענק להם מדינה ריבונית מליאה. בדיווח הודגש כי תכנית השלום, שמובלת על ידי ג'ארד קושנר ושלושה בכירים בלבד, הינה מסווגת לחלוטין, אך עם זאת על פי ההדלפות עולה כי היא תוריד משולחן המשא ומתן את הרעיון ההיסטורי של "שתי מדינות לשני עמים", שעליה הצהיר נתניהו בנאום בר אילן ב-2009.

בפברואר הצהיר יועצו וחתנו של הנשיא אשר מוביל את התכנית, ג'ארד קושנר, כי עסקת המאה תכלול הצעות בכל עקרונות היסוד של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובהן הגבולות. בריאיון שהעניק לערוץ סקיי ניוז בערבית, קושנר הדגיש כי ממשל טראמפ צפוי להעניק לפלסטינים "אוטונומיה מאוחדת" שתחבר בין הגדה המערבית לבין רצועת עזה. לדבריו, "אנחנו רוצים לראות אותן תחת הנהגה אחת שתאפשר לעם הפלסטיני לחיות בכבוד, כפי שהוא שואף".

תגיות:עסקת המאהג'ארד קושנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה