חדשות בעולם

מחריד: 66% מהצעירים בארה"ב מעולם לא שמעו על אושוויץ

סקר חדש מראה כי אחוז גבוה מתושבי ארה"ב, בפרט הצעירים שבהם, לא מודעים למאורעות השואה, ואף אינם מאמינים כי אכן נרצחו בשואה 6 מיליון יהודים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת התביעות בארה"ב בקרב מבוגרים ערכה אחרונה סקר מקיף בקרב אזרחי ארה"ב, בנושא השואה.

התוצאות יזעזעו גם אתכם. על פי ממצאי הסקר, 31% מאזרחי ארה"ב לא מאמינים כי אכן נרצחו 6 מיליון יהודים במהלך השואה, וסבורים כי רק כ-2 מיליון יהודים נהרגו בשנות המלחמה. הנתון הזה גבוה עוד יותר כאשר מדובר על ילידי שנות ה-80 וה-90 – בקרבם עומד האחוז בנתון זה על 41%.

על אלו מחנות ריכוז באירופה שמעתם? סביר להניח שרוב הקוראים ידעו לציין מספר לא מבוטל של שמות של גטאות ומחנות ריכוז. אך בקרב האמריקנים, כמעט מחציתם לא יכולים לנקוב אפילו בשם של מחנה ריכוז אחד. מדובר על 45% מכלל אזרחי ארה"ב. לא זו בלבד, אלא ש-41% מאזרחי ארה"ב לא שמעו כלל על אושוויץ. ואם נבדוק רק את הצעירים שבאזרחים, האחוז גבוה עוד יותר – ו-66% מתוכם לא שמעו על מחנה הריכוז המפורסם ביותר.

האם עלולה להתרחש שואה שניה? גם כאן הנתונים מטרידים. 68% מן הנסקרים הודו כי הם מאמינים שקיימת אנטישמיות בארה"ב. 34% אמרו שיש בארה"ב ניאו-נאצים רבים. ומעל לכל: 58% מהאמריקנים סבורים שאירוע הדומה לשואה עלול להתרחש שוב.

עוד טוענים 70% מאזרחי ארה"ב כי כיום, אנשים מתעניינים בשואה הרבה פחות מאשר בעבר. ההסכמה הכללית היא שישנם חסרים בסיסיים בידע של הצעירים ושל התלמידים על השואה, וכי בתי הספר צריכים להיות אחראיים על החינוך והלימוד בנושא זה. 93% מן האמריקנים חושבים שחשוב שתלמידים ילמדו בבית הספר על השואה, ו-80% אף מציינים כי הדבר חשוב על מנת למנוע התרחשות של שואה נוספת.

הסקר, ככל הנראה, מקיף תחומים רבים נוספים סביב נושא השואה והידע עליה בקרב תושבי ארה"ב, והוא יפורסם ביום השואה הקרוב, כך לדבריו של יוליוס ברמן, נשיא ועידת התביעות היהודיות נגד גרמניה.

מפחיד לגלות, כך אמר ברמן, שהדור של היום חסר ידע בסיסי על הזוועות שהתרחשו במלך השואה. חשוב להפיק מכך לקחים, ולבדוק כיצד ניתן ללמד את הדור הבא על השואה, על מנת שלא תישכח. לשם כך הוקם "כוח משימה" מיוחד שמטרתו לשמר את זכר השואה. הכוח מורכב מניצולי שואה ומנציגים של מוסדות חינוך, מוזיאונים ומלכ"רים בתחום החינוך לנושא השואה – כמו מוזיאון השואה של ארה"ב, "יד ושם" , הסוכנות היהודית, ועידת התביעות ואוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון.

גרג שניידר, סגן נשיא בכיר של ועידת התביעות, מדגיש כי הפערים הגדולים בידע שהתגלו בסקר קיימים כבר היום, כאשר עדיין ישנם ניצולי שואה המסתובבים בינינו. אך מה יקרה כאשר לא יהיו עוד ניצולים שיוכלו לספר את סיפורם? לדבריו, חשוב לשמר את הזיכרון של אותם אנשים, וללמד את הדורות הבאים על השואה.

תגיות:אושוויץארה"בהשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה