חדשות בארץ

איילת שקד: "יוצאת לחירות משלי – לפרק זמן שאיני מתחייבת עדיין לדעת מהו"

שרת המשפטים היוצאת הודיעה כי בעקבות הכישלון של הימין החדש בבחירות, בכוונתה לקחת פסק זמן מהחיים הציבוריים. היא הדגישה את הישגיה במהלך הקדנציה: "הצלחתי לבער לא מעט 'חמץ' ולעשות לא מעט 'סדר'"

שקד על רקע בניין משרד המשפטים בירושלים (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)שקד על רקע בניין משרד המשפטים בירושלים (תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, הודיעה היום (רביעי) על נטילת פסק זמן מהחיים הציבוריים, וזאת לאור תוצאות הבחירות שהותירו את מפלגת הימין החדש מחוץ לכנסת.

בטקס הרמת כוסית עם עובדי משרד המשפטים, לרגל חג הפסח, אמרה שקד: "זו שעת 'בין ערביים' ציבורית. אנחנו מצויים בעת 'ממשלת מעבר', וכולכם הרי שמעתם – מי באכזבה ומי בהקלה – את תוצאות הבחירות ואת משמעותן, גם לגביי. נראה שדין הבוחר, וגם אחוז החסימה, הצליחו לגרום לי, אחרי שש שנים אינטנסיביות, לצאת בקרוב לחירות משלי, לפחות לפרק זמן שאני עוד לא מתחייבת לדעת מהו".

"זו עדיין איננה העת לסיכומים, בוודאי עוד נתפנה לכך", ציינה שקד. "אבל לעת עתה, ערב חג הפסח, אני מבקשת לומר לכם עד כמה נקשרתי להוויית המשרד הזה, לעשייה ולפעלתנות המתקיימת בין כתליו, בידי האנשים והנשים הטובים ביותר בשירות הציבורי, שרבים מהם אני רואה כאן".

שקד הדגישה בדבריה את ההישגים שצברה במהלך כהונתה במשרד המשפטים: "כמו כל מערכת, בוודאי ציבורית, שיש בה גם בירוקרטיה – וכמו שאתם מכירים את דעתי, אני חושבת שהבירוקרטיה מוגזמת – איננו יכולים למדוד ולהימדד 'מהיום למחר', אלא לפעול בתוך תהליכים. לשמחתי, הצלחתי בעזרתכם להציב יעדים וגם לראות בקידומם ההדרגתי. גם לבער לא מעט 'חמץ', גם לעשות לא מעט 'סדר', והיד עוד נטויה".

אמש פרסמה שקד פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, בו הודתה בכישלון מפלגתה בבחירות. "רוח הלחימה של מאות המתנדבים שהגיעו מכל הארץ ריגשה אותי מאוד ועודדה אותי בימים לא קלים", כתבה. "חלק מהממצאים תוקנו על ידי ועדת הבחירות. קלפיות בהן נמצאו אי סדרים משמעותיים וחשד לפלילים הועברו לוועדת הבחירות וממנה לחקירת משטרה, אולם אין בסמכותה לפסול אותן. אנחנו מקבלים את דין הבוחר וממשיכים הלאה".

שותפה של שקד להנהגת הימין החדש, שר החינוך היוצא נפתלי בנט, הודה אף הוא בכישלון וקיבל עליו את האחריות. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב בנט: "בתום 6 שנות שירות כשר, 100 ימי קמפיין ועוד שבוע של מאבק למען כל קול, אני יכול לומר: עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, העם האהוב שלי. הפעם זה לא הספיק. אין לי טענות לאיש. אני ורק אני אחראי לתוצאה". בדומה לשקד, ציין בנט כי נמצאו "אי-סדירויות בקלפיות, ואף מעבר לכך", אך הבהיר כי "אין בהם, כשלעצמם, כדי לבטל את כל תוצאות הבחירות. משפטנים שלנו יבחנו את הממצאים בשבועיים הקרובים, אך בשלב זה אנחנו ממשיכים הלאה". בסוף דבריו כתב בנט: "תודה גדולה לקדוש ברוך הוא, שאני בוטח בו כמו תמיד ומודה לו על הטובה ועל הרעה. אתם תמשיכו מאיפה שהפסקתי. ואני מבטיח: בכל מקום בו אהיה, לעולם לא אפסיק להיות חייל של עם ישראל".

על פי התוצאות הרשמיות של הבחירות, שפורסמו אמש על ידי ועדת הבחירות המרכזית, הימין החדש קיבל 138,598 קולות, המהווים 3.22% מכלל הקולות. למפלגה חסרו 1,454 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה, העומד על 3.25%. בטקס רשמי, שייערך בשעה 13:30 בבית הנשיא, ימסור יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, לנשיא ראובן ריבלין את התוצאות הרשמיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע הערב לבית הנשיא כדי לקבל ממנו את התפקיד להרכיב את הממשלה הבאה. ריבלין יחתום בשעה 20:05 על כתב המינוי וימסור אותו לנתניהו.

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה