חדשות בארץ

דרעי: "רוב חברי הכנסת רוצים שבת ומסורת"

שבוע לאחר שחיזקה את כוחה, בש"ס חגגו את ההישג ותקפו את ליברמן. דרעי: "אני וחבריי לא מחפשים את התואר. אנחנו מחפשים את טובת התנועה, טובת העם, השכבת החלשות"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)יו"ר ש"ס, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

שבוע לאחר שהוכתרה כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת, התכנסו חברי ופעילי מפלגת ש"ס לטקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח הקרב. "יש רוב חברי כנסת בבית הזה שרוצים מדינה יהודית, מדינה מסורתית ורוצים לשמור על השבת, על המשפחה היהודית, על הרבנות הראשית ועל קדושת הכותל", הצהיר יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

"אתמול בבוקר פגשתי את ראש הממשלה ומיניתי היום צוות מו"מ", אמר השר דרעי. "לפי הדרישות שאני שומע בתקשורת, את תיקי האוצר והביטחון דורשות מפלגות שזהות בכוח לש"ס", אמר בהתייחס לדרישות שהציבה מפלגת ישראל ביתנו, והוסיף כי "אני וחבריי לא מחפשים את התואר. אנחנו מחפשים את טובת התנועה, טובת העם, השכבת החלשות. נכון, שכחתי קצת, אבל עדיין אני זוכר את תורת המו"מ. שאף אחד לא יחשוב שהציבור לא יקבל את מה שמגיע לו. אנחנו נעמוד על העקרונות, התפקידים והתיקים כפי שמגיע למפלגה השלישית בגודלה. שאף אחד לא יעמיד אותנו במבחן", אמר יו"ר ש"ס.

מוקדם יותר היום, הצהירו ביהדות התורה כי הם לא מתכוונים להתפשר על הדרישה כי חוק גיוס חובה לא יועבר בכנסת. לדבריהם, הם אף מוכנים ללכת על כך לבחירות חוזרות. בטקס הערב, יו"ר ש"ס אמר כי "אנחנו לא שולחים איומים ומסרים. נעמוד על כך שכל אחד יוכל ללמוד תורה בקדושה ובטהרה ללא שום הפרעה. נעמוד על כך וזה יהיה", אמר.

"כבר שנתיים שאנחנו צריכים לשכנע ולהסביר - אפילו לאנשים בתוכנו - שש"ס תעבור את אחוז החסימה", הזכיר דרעי. "היינו צריכים לשכנע שהסקרים לא סוקרים אותנו. זה גרם לנו הרבה נדודי שינה. זה גרם לי הרבה צער לראות פעילים שלנו עם עיניים כבויות. לך תאמין שמפלגות שבסקרים האחרונים היו מעלינו ב-3-2 מנדטים, לא עברו את אחוז החסימה. לך תאמין", אמר דרעי לקול אהדת ההמונים.

"כולם זוכרים את כל ההספדים, אבל היה לנו נס גדול. אמרו שלא נעבור את אחוז החסימה, שש"ס תיעלם. אבל למרות המשאבה הגדולה מאוד שהייתה בבחירות הללו, לא רק שש"ס לא ירדה – היא התחזקה ועלתה לשמונה מנדטים", אמר השר דרעי וטען כי "בדרך כלל כשש"ס עולה הליכוד יורד וכשש"ס יורדת הליכוד עולה, אבל הליכוד יקבל 35 מנדטים".

כבר קודם האירוע הכריז דרעי על זהות חברי צוות המשא ומתן מטעם המפלגה, בהם הבכיר לשעבר בתנועה, אריאל אטיאס, הח"כ המיועד עו"ד משה ארבל, היועץ המשפטי של המפלגה עו"ד ישראל בך, ויועץ הקמפיין אבי לרנר.

תגיות:אריה דרעימפלגת שסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה