חדשות בארץ

הימין החדש פורשת מהמרוץ: "הפעם זה לא הספיק"

לאחר האשמות המפלגה כי ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים, הודה יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט בהפסד. בנט: "אין לי טענות לאיש. לא קבלנים של הצלחות"

השר בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)השר בנט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר הימין החדש ושר החינוך, נפתלי בנט, הודה הערב (שלישי) כי מפלגתו נכשלה בבחירות לכנסת ה-21 וכי היא תחדל ממאבקיה לעבור את אחוז החסימה. "עשיתי הכי טוב שיכולתי למען העם האהוב שלי", כתב בנט בחשבון הפייסבוק שלו.

"בתום 6 שנות שירות כשר, 100 ימי קמפיין ועוד שבוע של מאבק למען כל קול, אני יכול לומר: עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, העם האהוב שלי", אמר בנט והוסיף: "הפעם זה לא הספיק". לדבריו, "אין לי טענות לאיש, אני ורק אני אחראי לתוצאה", אמר. " יש כאלה שלעגו לנו על המאמץ הזה לעבור את סף אחוז החסימה: "זה פתטי, חסר סיכוי, נואש", תיאר השר בנט.

"כשר חינוך זה מסר שאני רוצה להעביר לכל תלמידה ותלמיד, יזם, וכל אדם עם חלום - אל תוותרו. לעולם אל תוותרו על מטרה ראויה, גם אם זה נראה חסר סיכוי".

בהתייחס להאשמות המפלגה מוקדם יותר כי אותרו אי-סדרים והונאות, אמר בנט: "אכן מצאנו אי-סדירויות בקלפיות ואף מעבר לכך, אך אין בהם, כשלעצמם, כדי לבטל את כל תוצאות הבחירות. משפטנים שלנו יבחנו את הממצאים בשבועיים הקרובים, אך בשלב זה אנחנו ממשיכים הלאה". 

"
כואב לי עבור המדינה ועבורה שאיילת שקד שכל כך מוכשרת תיפרד לזמן מה מהתפקיד אך אין לי ספק שהיא תשוב לשרת את העם שלנו", אמר בנט וחלק את הערכתו לכל חברי הסיעה שהשתתפו במרוץ לכנסת. בחתימת דבריו, אמר בנט: "אתם תמשיכו מאיפה שהפסקתי. ואני מבטיח: בכל מקום בו אהיה, לעולם לא אפסיק להיות חייל של עם ישראל".

כזכור, מוקדם יותר היום האשימו בנט ושקד כי "ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים, בחלקן הונאות חמורות". ראשי המפלגה הבהירו: "בזמן הקרוב המפלגה תחליט על צעדי המשך". על פי הודעתם, "בניגוד להודעתה הנחפזת של מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, בבדיקה שביצענו יחד עם הוועדה נמצאו ממצאים חמורים וחד משמעיים לזיופי בחירות חמורים", תקפו בימין החדש. "לצערנו, ביקשנו ממנכ"לית הוועדה להמתין עם ההודעה לתקשורת עד לתום הבירור, אך החיפזון גבר על ההיצמדות לעובדות".

בעקבות טענותיהם, יצאה ועדת הבחירות בהודעה שנייה בנושא, ושוב תקפה את המפלגה בחריפות יוצאת-דופן. "הוועדה מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות", נאמר בהודעה.

"הוועדה מבקשת להבהיר כי היא דוחה מכל וכל את טענת הימין החדש באמצעות השר בנט, כפי שפורסמו היום, שלפיהן ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות", אמרו בוועדה והוסיפו: "טענות הימין החדש אינן עקביות. בראשית, טענה רשימת הימין החדש כי רשימות שונות פסלו לה קולות, במתכוון, מתוך הקולות מהקלפיות המיוחדות (המעטפות הכפולות). לאחר שנוכחו נציגי הרשימה, בעצמם, כי אין בדברים כל ממש, עברו לטענה חלופית. לפי טענה זו, נפלו פגמים ב-66 קלפיות".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה