חדשות בארץ

יהדות התורה: "מי שתורתו אומנותו לא יתגייס, נלך לבחירות נוספות"

על רקע פגישת נתניהו-ליברמן, ובעקבות הצהרת האחרון כי אם לא יוסדר חוק גיוס חובה, אין לו בעיה ללכת לבחירות חוזרות, ביהדות התורה משיבים אש: הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות"

חברי סיעת יהדות התורה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חברי סיעת יהדות התורה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפלגת יהדות התורה שחיזקה את כוחה וטיפסה ל-8 מנדטים, הצהירה היום (שלישי) כי היא לא מתכוונת להתפשר בנושא חוק הגיוס והם אף מוכנים ללכת לבחירות נוספות במידה ולא תושג הסכמה.

"הסיעה קיבלה החלטה שאנחנו נעמוד על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד על כך בתוקף", מסרה יהדות התורה בהודעה לתקשורת. "במקביל אנחנו מודיעים לראשי המטות בכל הארץ להישאר בכוננות מלאה, במידה וחס וחלילה הנושא הזה לא ייפתר. הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות", אמרו.

עוד נאמר בהודעת המפלגה: "אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על הסיעתא דשמיא הגדולה שקיבלנו שמונה מנדטים באופן חסר תקדים. הסיעה התכנסה בבית דגל התורה. בישיבה השתתפו הנציגים חברי הכנסת ומקומות 9 ו-10 ברשימה, הרב חסיד והרב ברוכי".

במטרה לקדם את המשא ומתן הקואליציוני, מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראשונה מאז הבחירות עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. על פי הודעת ישראל ביתנו, "השניים קיימו שיחה באווירה נינוחה שנגעה בנושאי ביטחון, דת ומדינה ועלייה וקליטה והחליטו כי אחרי שהנשיא יטיל על נתניהו את משימת הרכבת הממשלה, השניים יחלו להתניע את המשא ומתן".

חרף העובדה שאתמול הוא הכריז על המלצתו על נתניהו לראשות ממשלה, עדיין נחשב ליברמן ללשון מאזניים בממשלה הבאה, וזאת לאור דרישותיו החריגות שגורמות לבריחת לרתיעת המפלגות החרדיות מממשלה שבה הוא יהיה חבר. התקוממות החרדים נגדו באה לאחר שאתמול, בטקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח, הציב את דרישות הסף שלו להצטרפות לממשלת נתניהו. בין שלל דרישותיו, העברת חוק גיוס חובה, כשהוא אף מוסיף לכך הצהרה כי "גם במחיר של בחירות חדשות, לא יהיה שום ויתור בנושא חוק הגיוס לבני ישיבות".

לדברי ליברמן, "לרוקן את החוק - אנחנו לא נסכים. אנחנו נקפיד על שוויון. לא נוותר על פסיק ולא על נקודה. נעביר את החוק באותו נוסח. זה בעד מדינת ישראל לא נגד החרדים. בעד צה"ל. התייעצנו עם דתיים וחרדים", אמר שר הביטחון לשעבר והוסיף כי הוא "לא מבין את כל המשבר שהם מנסים לייצר. יש פה שכרון כוח, חטא היוהרה. לכן הגישה של אנחנו נדרוש או נקבל".

כזכור, בעקבות הדיווח על פגישת נתניהו וליברמן, התייחס ח"כ מטעם יהדות התורה, אורי מקלב, לאפשרות של העברת חוק גיוס חובה שיפגע בחרדים. "אדם שהתפטר מתפקידו כשר הביטחון וגרם להפלת הממשלה ערב מבצעים צבאיים מורכבים מאוד לא בא כעת בדרישה לטפל באיום הביטחוני אלא מציג את עניני הדת בראש דרישותיו", תקף מקלב. "אדם כזה צריך להסביר מדוע מפלגה שצריכה להיות בצמיחה נאלצה להתמודד עם אחוז החסימה. הוא עושה זאת כדי לצאת מהשיממון הפוליטי שבו הוא היה. הצגת הדרישות הללו אינן אלא סחיטה. ליברמן מנסה להיות הטראבל מייקר כדי לקבל תיקים ללא פרופורציה לכוחו האמיתי. אם אתה רוצה להוביל את נתניהו לקואליציה אחרת - בוא ותגיד זאת בצורה ברורה", כך מקלב.

תגיות:יהדות התורהאביגדור ליברמןחוק הגיוסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה