חדשות בארץ

בדרך לממשלה חמישית: נתניהו נפגש עם ליברמן והרב פרץ

בעקבות הודעת נשיא המדינה כי הושגו 65 ממליצים לבנימין נתניהו, החל ראש הממשלה בגישושים עם שותפותיו העתידיות. על פי הודעת הכנסת, הכנסת ה-22 תושבע ב-30 באפריל.

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע סיום סבבי ההתייעצויות במשכן הנשיא, נפגש היום (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם מי שעשויים להיות שותפיו העתידיים בממשלה הבאה - אביגדור ליברמן והרב רפי פרץ.

לראשונה מאז הבחירות, נתניהו קיים פגישה אישית עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. על פי הודעת ישראל ביתנו, "השיחה התקיימה באווירה נינוחה ונגעה בנושאי ביטחון, דת ומדינה ועלייה וקליטה".

במקביל לפגישתו עם ליברמן, ראש הממשלה ערך פגישה גם יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ. לדברי הצדדים, הפגישה הייתה מצוינת והמגעים יימשכו בימים הקרובים. בתגובה לדברים, מסר הרב פרץ כי "הבעתי אמון בראש הממשלה ואמרתי לו ששמחתי להיות אצל הנשיא ולהכריע את הכף לבחירתו להרכבת הממשלה. אין לי ספק שנעמוד ביחד"

כזכור, בטקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי תנאי הסף לקואליציה בראשות נתניהו הם החזרת תיקי הביטחון והקליטה, לצד עיגון עקרונות מפלגתו בנוגע לנושאי דת-מדינה, לרבות העברת חוק גיוס חובה ללא התערבות המפלגות החרדיות. בנוסף דרש את העברת חוק הגיור השנוי-במחלוקת וכן את מתווה הכותל.

בעקבות כך, ועל רקע פגישתם של ליברמן עם נתניהו, תקף היום בחריפות, ח"כ אורי מקלב את יו"ר ישראל ביתנו תוך שהוא מאשים אותו בסחיטה. "אדם שהתפטר מתפקידו כשר הביטחון וגרם להפלת הממשלה ערב מבצעים צבאיים מורכבים מאוד - כעת לא בא בדרישה לטפל באיום הביטחוני, אלא מציג את עניני הדת בראש דרישותיו, בניגוד לדבריו ערב הבחירות אינו דורש כעת לחסן את מפלגות הימין הקיצוני כדבריו אלא מציג דרישות אחרות לגמרי שאינם רלוונטיות ובלתי הגיוניות".

לדברי מקלב, דרישות ליברמן הן "סחיטה - ליברמן מנסה להיות ה'טראבל מייקר' בכדי לקבל תיקים ללא פרופורציה לכוחו האמיתי". אם אתה רוצה להוביל את נתניהו לקואליציה אחרת בוא ותגיד זאת בצורה ברורה".

מחר בשעה 13:30 תקיים ועדת הבחירות המרכזית ישיבת מליאה, והיא תכריז באופן רשמי על תוצאות האמת הבחירות. לאחר מכן יופנו הזרקורים למשכן הנשיא בירושלים, שם ייפגש, בפגישה רשמית, יו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. בפגישה, מלצר ימסור לריבלין את התוצאות הרשמיות כשלאחריתו ינאמו והשניים בטקס.

בשעה 19:00 בערב, יגיע ראש הממשלה לבית הנשיא ויוכרז כמי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה כשיימסר לידיו כתב מינוי. ריבלין ונתניהו ינאמו לקראת השעה 20:00 בערב.

לאחר מכן, יעמדו לראש הממשלה 28 ימים שיוקדשו למשא ומתן הקואליציוני עם המפלגות. אם נתניהו לא יצליח להשים את ההליך בתוך ימים אלה, תינתן לו הארכה של 14 ימים נוספים.

בתוך כך, היום הודיעה הנהלת הכנסת כי הכנסת ה-22 תושבע ביום שלישי כ"ה בניסן (30.4) בשעה 16:00. לפי ההודעה, "על פי החוק אמורה הייתה להתכנס 14 יום לאחר הבחירות, אולם מאחר ומועד זה נופל בעיצומו של חג הפסח וביום א' שלאחריו חג הפסחא - החליט יו"ר הכנסת להשתמש בסמכותו ולדחות את הישיבה ליום שלישי בשבוע הראשון שלאחר פסח".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019הרב רפי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה