חדשות בארץ

בכיר פלסטיני: תכנית השלום של טראמפ תוביל להבערה של כל המזרח התיכון

על רקע הפרסום הצפוי של תכנית השלום האמריקנית, הצהיר דוברו של אבו מאזן כי לא יקבלו כל תכנית שלום שלא תכלול את חלוקת ירושלים

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

נביל אבו רודיינה, שר ההסברה הפלסטיני ויועצו של אבו מאזן, הזהיר היום (שלישי) מפני ההשלכות המדיניות והביטחוניות של תכנית השלום של ממשל טראמפ, על המזרח התיכון.

"תכנית המאה של הנשיא טראמפ מסכנת את המזרח התיכון ועלולה להבעיר אותו", אמר דוברו של אבו מאזן. "האמריקנים מחבלים בסיכוי האחרון להגיע לשלום בר קיימא באזור, יוצרים כאוס, אי יציבות ופוטנציאל לחידוש האלימות", אמר והדגיש כי הפלסטינים מחויבים לשלום רק על פי העיקרון של שתי מדינות לשני עמים.

"התוכנית האמריקנית ככל שאנו יודעים", אמר," לא עוסקת בהקמת מדינה, לא בענייני ירושלים הבירה הפלסטינית, לא בפליטים ולא בסוגיות בוערות אחרות, ולכן נדחית על הסף". השר הפלסטיני אף הוסיף כי "אם ירושלים לא על השולחן, גם תכנית טראמפ לא תהיה על השולחן". אבו רודיינה התייחס לאמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יפעל לסיפוח חלקים מהגדה המערבית. לדברי יועצו של אבו מאזן, ממשלת ישראל יוצרת אווירה אשר נוגדת את השלום בכך שהיא מעודדת את מפעל ההתנחלויות ואף מצהירה על כוונותיה לספחן לשטח ישראל. "אנחנו בבעיה עם הממשל האמריקאי הנוכחי שאיבד כל זכות לתווך לשלום, בשל היותו משוחד לטובת ישראל ופועל באופן חד צדדי נגד הפלסטינים", האשים.

הבכיר הפלסטיני מסר כי מוסדות אש"ף, בראשן הוועד הפועל, צפויים להתכנס בשבועות הקרובים, ולדון במצב הרשות לנוכח החלטת ישראל לקצץ מכסי המיסים של הרשות, ולנוכח תכנית השלום של טראמפ. הבכיר אף חשף כי במהלך הכינוס עלולות להתקבל מספר החלטות קשות נגד ישראל, ביניהן, הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, הפסקת שיתוף הפעולה הכלכלי, וכן הפעלת לחץ מדיני נרחב על ישראל באמצעים דיפלומטיים.

אבו רודיינה טען כי המגעים שמקיים ראש הממשלה עם מדינות ערב, לא ישפיעו עליהם להכיר בתכנית של טראמפ. "זו אשליה", אמר. "שום מדינה ערבית לא תקבל הסכם מבלי שהפלסטינים מוכנים לו וחותמים עליו".

שר ההסברה הפלסטיני מח ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה הישראלית שלדבריו "עוצרת ביד אחת כספים לרשות בשל התשלומים למשפחות האסירים, וביד השנייה משלמת לחמאס מיליונים אף שהוא מוגדר על ידה ארגון טרור". לדבריו, "אם אנחנו לא נשלם, מי שישלם יהיו חמאס, איראן, והג'יהאד האסלאמי וזה רק יוביל להחרפת האלימות".

בתוך כך, מוקדם יותר היום אמר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, כי "אבו מאזן מוכן לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא תנאים מוקדמים, אם מוסקבה תארח פגישה זו". לדבריו, "פלסטין תדחה כל הצעה להסדר ישראלי-פלסטיני, שאינו כולל עצמאות מדינת פלסטין". בדבריו, שנאמרו בריאיון לסוכנות הידיעות "ספוטניק", אף הוסיף התייחסות לדבריו של הנשיא טראמפ נגד בית הדין בהאג, ואמר כי "הפלסטינים יפנו לבית הדין הפלילי בהאג בבקשה לדון באיומים האמריקנים נגד בית הדין במידה ויפתח בחקירה נגד ישראלים".

תגיות:אבו מאזןנביל אבו רודיינההסכסוך הישראלי-פלסטיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה