חדשות בארץ

"מלוכלכים": קובי עבר את הגבול וספג גינויים מפתיעים

בפוסט בעל ניחוחות היסטוריים אפלים, מאשים ראש עיריית טבריה את הציבור החרדי כי הם "מלוכלכים" ו"חולבים את הציבור". נשמע לכם מוכר? ובכן, הוא לא הראשון שאומר זאת

רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, האשים אתמול (שני) את הציבור החרדי כי הם מטנפים את העיר ולא משלמים ארנונה.

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, אמר כי תושבי טבריה החרדים "רוצים לסחוט ולחלוב את הקופה הציבורית" בעוד שהם "מטנפים את העיר", אמר קובי והוסיף: "תתביישו לכם, חבורת אפסים במשרד הפנים. אני אקח אתכם לבג"ץ השבוע ואתם תלמדו איך לפי החוק אתם צריכים להתנהג. אתם לא תעשו שרירים על עיר שלמה שיש בה סך הכל 22% חרדים שרוצים לסחוט ולחלוב את הקופה הציבורית. ארנונה בקושי משלמים, אבל לטנף את העיר - מטנפים. בושה וכלימה", אמר. בדבריו, פנה קובי אף לשר הפנים והוסיף: "אריה דרעי, בקרוב תראה את הצד השני של המדינה דרך הסורגים".

לדברי ראש עיריית טבריה, "לא אריה דרעי, לא מרדכי כהן (מנכ"ל משרד הפנים, א"פ) וגם לא בועז יוסף (ממונה המחוז מטעם משרד הפנים, א"פ) ילמדו אותנו איך לנהל עיר. הם לא יאיימו עלינו ולא יעשו עלינו פוזות". לטענת קובי, חרף העובדה כי משרד הפנים נהג להקצות בעבר מיליוני שקלים לעיריית טבריה, מעת שנכנס לכיסא ראש העיר הם כבר לא נעתרים לדרישותיו להספקת מכולות זבל.

בעקבות הדברים, שיגר חבר מועצת עיריית טבריה, דוד אוחנה, מכתב חריף ללשכת ראש העיר ולמשרד היועץ המשפטי לממשלה, ובו הוא דורש מרון קובי להתפטר לאלתר מתפקידו. "אתמול הופעת בערוץ 13 וכן ברשת החברתית 'מרימים את טבריה מהקרשים'", כתב חבר סיעת 'דגל התורה' בעיר. "התבטאת בצורה גזענית כלפי הציבור החרדי ובו אמרת ש'החרדים מטנפים את העיר, וכמעט לא משלמים ארנונה'", כתב.

"כחבר מועצת העיר המייצג את הציבור החרדי בעיר טבריה הריני להוקיע את דברי  הגנאי שהושמעו ברשתות התקשורת. ואשר מציגים את הציבור החרדי בצורה אפילה ושקרית. דברים גזעניים אלו אמורים לעורר סערה ציבורית באשר הם מזכירים תקופות קשות במהלך ההיסטוריה בהם נרדף העם היהודי והושמץ בכגון אלו", תקף אוחנה והוסיף כי "אילו היו נשמעים מעל כל במה אחרת מחוץ לגבולות מדינת ישראל היו גורפים מחאה עולמית".

לסיום הוא דורש את התפטרות ראש העיר, "אשר על כן – הריני לבקשך מר רון קובי להתפטר לאלתר מתפקידך כראש העיריה. לא יתכן כי אדם המכהן במשרה ציבורית ואשר אמור להנהיג ולהוביל ציבור שלם על כל גווניו יתבטא באופן גזעני ומפלה שכזה - אינך ראוי לתפקיד!!!".

גם חבר הכנסת מסיעת מרצ, מוסי רז, תקף בחריפות את דבריו וכתב: "ראש עיר שמתבטא כך כלפי תושביו לא צריך להמשיך". לדברי רז, "גם אם עומדת לזכותו הפעלת תחבורה ציבורית בשבת".

האמת היא שרון קובי לא המציא כלום בהאשמותיו הפרועות כנגד הציבור החרדי. ההיסטוריה מלמדת כי התפיסה שהיהודים מלוכלכים וחולבים את הציבור, מצאה לה מקום של "כבוד"  בהיסטוריה האירופית של ימי הביניים. אם כן, יש לתמוה, כיצד יתכן שהאשמה עם ניחוחות אנטישמיים מובהקים, נאמרת על ידי נבחר ציבור במדינת ישראל כלפי ציבור שלם? כיצד ייתכן שמלבד קולות בודדים מהציבור הכללי – אף אחד לא טורח לגנות זאת?

תגיות:רון קוביעיריית טבריהמוסי רז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה