פעילות הידברות

גמילה מחיתולים: למה זה לא מצליח בקלות?

הרבה הורים מחכים לשלב הגמילה של הילד, אם בגלל שיקולי נוחות, ואם משיקול כלכלי. אבל כשמגיע הרגע – זה הופך למסע ארוך מתיש ומלא פיספוסים בכל הבית. למה זה קורה? מתי בכלל הגיל הנכון לגמילה? והאם יש דרך לעשות את זה בכיף ובקלות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חופשת הפסח הפכה בבתים רבים בישראל לעונת הגמילה מחיתולים. רבים מנצלים את זה שהם בבית עם הפעוט על מנת להרגיל אותו לעשות צרכים בשירותים, או בישבנון. ההורים מגיעים עם התלהבות, אבל מהר מאוד הם מגלים שבמקום שיתוף פעולה מצד הילד, הם מקבלים פספוסים בכל פינה בבית, בגדים שמתלכלכים והמון כעס ועצבים. לכבוד פתיחת הסדנה החדשה בקמפוס היהודי, "גמילה מחיתולים בכיף ובקלות", יצאנו לבדוק איך צריך לעשות את התהליך בצורה נכונה.

כמו כל תהליך בחיים, הדבר הראשון שצריך הוא החלטה. הורים שנכנסים לתהליך של הגמילה כאשר הם מסופקים אם זה הזמן המתאים, סיכוי גדול שהתהליך שלהם יכשל. ברור שיהיו נפילות ופספוסים בדרך, ואם אין החלטה ברורה – ההורים יסוגו אחור, והילד ינעל בתוך עצמו. לכן חשוב שההורים ישבו ביניהם (כן, חשוב ששני ההורים ישתתפו בתהליך), ויחליטו ללכת על הגמילה עד הסוף. הרווח הנוסף כשההורים נמצאים 100% בתהליך, הוא שהילד מרגיש בטוח וכך קל לו יותר להיגמל.

 

אולי יעניין אותך גם:

50% הנחה על סדנת גמילה מחיתולים – המבצע עד יום חמישי י"ג ניסן תשע"ט

 

בשלב השני מתחילים לשתף את הילד בכך שהוא הולך להיפרד מהחיתולים. ככל שהילד יהיה מודע יותר לתהליך, הסיכוי לעבור אותו בהצלחה גדול יותר. לכן צריך לשבת ולהסביר לילד שהולכים להוציא את החיתול. חשוב גם לקחת אותו לסיור בשירותים או ליד הסיר, לתת לו להרגיש שזה מקום בטוח ונעים. כמו כן, יש לדבר איתו על ההרגשה שמרגישים בגוף לפני שעושים את הצרכים. בהתחלה הילד יפספס, אבל אסור לקפוץ, "אוי לא, הוא פיספס באמצע הסלון", כי זה יפחיד את הילד. במקום זאת יש לגשת ולהסביר לו – הנה, עכשיו ראית מהי ההרגשה של עשיית הצרכים. כך פעם ועוד פעם, ואז הילד יקלוט את ההרגשה, וידע לזהות אותה לפני ש"בורח" לו.

השלב שלישי הינו השלב המעשי, מתחילים להוריד את החיתול. הילד רגיל משעת לידתו להיות עטוף בחיתול, ואין לו הבדל בהרגשה אם החיתול רטוב או יבש. לכן הוא אינו מודע לצרכיו. עכשיו, כשמורידים את החיתול, הילד מתחיל להתוודע לצרכים. אפשר להשאיר אותו בלי בגדים, או עם בגד תחתון בלבד. ישנו מגוון דעות לכמה זמן צריך להשאיר את הילד ללא חיתול. יש אומרים שצריך להתחיל עם חצי שעה ביום, כדי שהילד יתרגל. לעומתם, יש דעות שאומרות שצריך להוריד את החיתול בבת אחת לכל היום, כדי שהילד לא יתבלבל, שפעם הוא עם חיתול ופעם בלי.

לסיכום, מדובר בתהליך חשוב והכרחי שעובר על כל ילד. ההכנה שלנו כהורים תקבע האם זה יהיה תהליך מהנה וכיף, או תהליך מתיש ומייגע. אם אתם רוצים לבוא מוכנים יותר, ולדעת מה עושים עם הגמילה בלילה ועם הגמילה בגן, וכן מה עושים אם הילד מפחד מהגמילה, או לא מצליח גם אחרי זמן לשלוט על הצרכים שלו - יש לנו בקמפוס היהודי סדנה מיוחדת של המרצה נורית חרבי, מומחית בתהליכי גמילה מחיתולים. בסדנה תקבלו את כל הכלים לגמילה מהנה וקלה. לחצו כאן כדי לעבור לסדנה.

תגיות:גמילהחיתוליםהקמפוס היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה