חדשות בארץ

בחודשים הקרובים: איסור על דיג באזור הכינרת

תקופת האיסור על הדיג באזור הכינרת, שתימשך בשלושת החודשים הבאים, נועדה להבטיח תהליך רבייה תקין וסדיר של הדגים בכינרת ובכך לשמור על משאב הדגה

דיג בכינרת (צילום: David Cohen/Flash0)דיג בכינרת (צילום: David Cohen/Flash0)
אא

היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, המפקחת מטעם משרד החקלאות על הדיג בישראל, תגביר בחודשים הקרובים את מאמצי ההסברה והפיקוח בכינרת במהלך תקופת האיסור על הדיג בעונת הקינון וההטלה של הדגים.

אגף הדיג במשרד החקלאות מכריז מדי שנה על תקופת איסור הדיג, על שיטותיו השונות, בכינרת ובים התיכון בהתאם לתזמון עונת הרבייה. איסור הדיג נועד להבטיח, עד כמה שניתן, את השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים, על מנת לשמור על משאב הדגה.

תקופת האיסור על הדיג בכינרת החלה שלשום (ראשון) ותימשך עד ה- 12 ביולי. בתקופה זו חל איסור על דיג על האזורים בתחום שפכי הנחלים הגדולים של רמת הגולן לצפון הכינרת (ה"בטיחה") ובתחום הימי שבין המושבה מגדל ועד חוף כרי דשא. אזורים אלו מהווים אזורי קינון והטלה עיקריים למינים שונים של דגי אמנון, ובראשם אמנון הגליל ("מושט"). איסור הדיג המסחרי והספורטיבי באזורים אלו נועד לסייע לאוכלוסיית אמנוני הגליל לגדול ולהתחזק כחלק מהמאמץ הלאומי לשמירה על משאב הדגה ועל איכות המים באגם. אזורי האיסור הזמני על הדיג יסומנו במצופים. פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים – האוכפים את פקודת הדיג בכינרת, בחופי הים התיכון ובמפרץ אילת – יפעלו בצוותים מתוגברים ויאכפו את האיסור בכל שעות היממה.

יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית ברשות הטבע והגנים, הסביר: "לנו ולדייגים המקצועיים והחובבים אינטרס מובהק ומשותף להגן על הדגים בעונת ההטלות, למען שמירה על שלל הדגים בכינרת שמדי שנה הולך ופוחת. איסור הדיג בשטחים אלו (כ- 5% משטח האגם) נועד לאפשר לדגים להתרבות בשקט ולהעמיד בהצלחה דור צאצאים. במהלך הימים הקרובים נפעל מול קהילת הדייגים בכינרת, במעגנות ובחנויות הדיג במספר ערוצים כך שיהיו מעודכנים על מועדי ומשך תקופת איסור הדיג. במקביל נגביר את פעולות הפיקוח מול הגורמים הרלוונטיים בשיתוף גורמי אכיפה נוספים כדי לאכוף בהצלחה את איסור הדיג, ובכך לשמור בהצלחה על שגשוג הדגה באגם".

ניר פרוימן, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, הוסיף: "בעונת הרבייה נוצר הדור הבא של הדגיגים, שיסייעו להגנת מיטבית על הדגה בכינרת. אנו קוראים לדייגים לשתף פעולה ובכך לשמור על משאב חשוב זה".

אמנון הגליל, הדג בעל הערך המסחרי המשמעותי ביותר מבין דגי הכינרת והדג המועדף על סועדי ישראל, ממלא גם תפקיד חיוני בשמירת המאזן האקולוגי של מי הכינרת: הוא ניזון, בין היתר, גם מאצות שצמיחת יתר שלהן עלולה לפגוע באיכות המים באגם.

תגיות:דיגהכינרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה