חדשות בארץ

חמינאי: קשר עם ישראל? בניגוד לקוראן

על רקע מצבה הרעוע של איראן שנגרמו בעקבות מספר צעדים אמריקניים, המנהיג העליון של איראן מתנגח חזיתית בציר המדינות המוסלמיות שבחרו לחמם את יחסיהן עם ישראל

עלי חמינאיעלי חמינאי
אא

מסיט את האש: המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, תקף היום (שני) את ציר המדינות הסוניות שמתקרבות לישראל. "נרמול היחסים עם הציונים הוא הפרה בוטה של הקוראן הקדוש", אמר חמינאי.

חרף דבריו, חמינאי אמר כי "הקוראן הוא ספר שמביא שגשוג ואושר לעולם", זאת בתנאי "שנפעל על פי עקרונותיו". בנאומו, שנישא בכנס באיראן, אמר המנהיג העליון כי הקוראן קובע כי יש להיות "קשוח עם כופרים". בדבריו, נמנע האייתולה לנקוב בשמן של אותן מדינות מוסלמיות שנמצאים ביחסים עם ישראל אך אמר כי "מוסלמים מסוימים שוכחים" את כללי הקוראן, ו"מתפשרים" בכך שהם מקיימים יחסים עם ישראל וארצות הברית.  

לדבריו, המדינות שמקיימים יחסים עם ירושלים-וושינגטון, "הפכו למשרתים של הכופרים", אמר חמינאי והוסיף כי "כיום, פקידים במדינות מוסלמיות רבות מהווים דוגמאות לכך" שהם שכחו כיצד לנהוג עם כופרים בניגוד לדעת הקוראן. חמינאי אף הוסיף וטען כי חימום היחסים עם אותן מדינות יוביל "לשפיכת דמם של הפלסטינים ולפגיעה בזכויותיהם".

נאומו התוקפני של המנהיג העליון האיראני מגיעים על רקע הברית הסונית הנרקמת עם ישראל נגד איראן, ובאופן כללי, על רקע היחסים החמים – חלקם בלתי-רשמיים, עם ירושלים.

אתמול דווח כי משלחת ישראלית, שהייתה אמורה לנחות בבחריין לביקור רשמי, ביטלה את הגעתה, וזאת בשל "חששות ביטחוניים". לפי רויטרס, המשלחת שבוטלה, כללה נציגים ממשלתיים לצד אנשי עסקים.

חרף הסיבה הרשמית שדיווחה על חששות ביטחוניים, טרם ברור מה טיבו של חשש זה ומהיכן הוא נובע. עם זאת, היום הופץ סרטון בעולם הערבי שאיים במפורש על שלומם של הישראלים שינחתו בבחריין. בסרטון נצפה מטוס אל-על נוחת על אדמת בחריין וממנו יוצאים חברי המשלחת. בהמשך הם נראים כשהם בדרכם למלון, אז נצפה רחפן קטן מעופף מעל המלון ומשגר פצצה שמחריבה אותו.

ביום הבחירות בישראל, יצא חמינאי בעוד הצהרה לוחמנית נגד ממשל טראמפ. "הם רוצים לקשור קשר נגד הצבא שלנו", האשים האייתלוללה. "הצבא נמצא בקו החזית שלנו בהתמודדות שלנו מול האויבים. הוא תמיד מגן על המדינה. אמריקה נכשלה לחסום בניסיונה לחסום את ההתקדמות שלנו". לדבריו, "למרות כל הלחץ ב -40 השנים האחרונות, האמריקאים לא עשו דבר, והצעד המרושע שלהם לא יישא פרי".

בנאום ששודר בערוץ הרשמי של המדינה, הוסיף חמינאי כי ארצות הברית "שומרת טינה לצבא משמרות המהפכה, שאנשיו הקריבו את חייהם כדי להגן על המדינה".

"טעות זו תאחד את האיראנים וצבא משמרות המהפכה יהפוך לפופולרי יותר באיראן ובאזור", איים חמינאי והוסיף כי אמריקה השתמשה במחבלים ככלי באזור בעוד שהצבא שלנו נלחם נגדם".

תגיות:עלי חמינאיקוראןישראלארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה