חדשות בארץ

סוף למחאת האסירים הביטחוניים: מיסוך סלולרי לצד טלפונים ציבוריים

מיסוך סלולרי וטלפונים ציבוריים: זו הנוסחה שהשיגה ישראל לפתרון המשבר בבתי הכלא הביטחוניים, שבוע לאחר פרוץ שביתת הרעב

אסירים פלסטינים (צילום: חסן ג’די פלאש 90)אסירים פלסטינים (צילום: חסן ג’די פלאש 90)
אא

שבוע לאחר שאסירי חמאס הודיעו על חזרה לשביתת רעב, מספר מקורות דיווחו היום (שני) כי שביתת הרעב נסתיימה, בעקבות הסכמות שהושגו בין השב"ס להנהגת אסירי חמאס. על פי ההסכם, לראשונה בהיסטוריה, ישראל אישרה לאסירים ליצור קשר עם גורמים מחוץ לבית הכלא.

על פי הדיווח, שטרם זכה לאישור מגורם רשמי, המיסוך לטלפונים ניידים יישאר בעינו – חרף המחאה האדירה של האסירים הפלסטינים. לצד זאת, הוסכם כי יותקנו טלפונים ציבוריים אשר יעמדו תחת האזנה, כמו שישראל דרשה כבר במתווה הראשון בשבוע שעבר.

לצד דרישתם להסרת המיסוך, דרשו האסירים לא פחות מ-9 דרישות – בהן החזרת ביקורי המשפחות, נוסף להסרת הסנקציות שננקטו נגד הפורעים, אך רובן ככולן נדחו על הסף בידי ההנהגה הישראלית.

ההחלטה על התקנת טלפונים ציבוריים לא התקבלה פה אחד. על פי מקורות שהיו מעורבים במגעים, נציגי שב"ס והמשרד לביטחון פנים התנגדו נחרצות לכוונה זו, אך עמדתם לא כובדה על ידי מקבלי ההחלטות. ההחלטה התקבלה לאחר ששרות הביטחון הכללי, שצידד בהתרת טלפונים ציבוריים, ערב כי הוא ישלוט על תעבורת הטלפונים.

שביתת הרעב תוכננה על ידי הפלסטינים באופן הדרגתי, כשבהתחלה ישבתו מעט אסירים ובהמשך יצטרפו עוד אסירים וכך הוא יהיה המוני ובלתי ניתן לריסון. שיאה של השביתה, כך לפי התכנון, היה אמור להתרחש ביום האסיר הפלסטיני שמצוין ביום רביעי. לאור העובדה כי ישראל הצליחה להגיע להסכם בטרם זה יהיה המוני, מדובר בהישג ישראלי, שהצליח למנוע הסלמה משמעותית בבתי הכלא הביטחוניים. לדברי גורמים ביטחוניים, ההסכם "מגביר בצורה משמעותית את הפיקוח על אסירים ביטחוניים ויפגע ביכולת שלהם להוציא טרור מבתי הכלא - דבר שיחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

על פי גורמי ביטחון בלתי-רשמיים, הטלפונים הציבוריים יוצבו ב-44 אגפים ביטחוניים. עם זאת הודגש כי האסירים הביטחוניים יוכלו לדבר רק עם קרובי משפחה מדרגה ראשונה תחת רשימה שאושרה על ידי השב"כ. לצד זאת, ייקבע לאיזה אסירים יהיה מותר לעשות בהם שימוש, וכן באיזו תדירות. בהסכם גם נחתם כי כל הפרת משמעת או הפרת נהלי שימוש בטלפון, תגרור מתן סנקציות נוספות משירות בתי הסוהר.

לטענת גורמים פלסטינים, כל אסיר יוכל לבצע רק שלוש שיחות טלפון בשבוע. עוד סוכם, כך על פי גורמי ביטחון, כי ייאספו כ-300 טלפונים ניידים מוברחים שנמצאים ברשות האסירים.

תגיות:חמאסשביתת רעבאסירים פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה