מעניין

מטורף: חודש לפני פסח - מכת קרפדות רעילות פשטה על פלורידה

אלפי קרפדות רעילות שיכולות להרוג חיות מחמד וילדים - צובאות בחודש האחרון על אחת השכונות בפלורידה, ומטילות אימה על התושבים.  "אי אפשר ללכת על הדשא בלי לדרוך על אחת מהן", אומרת אחת התושבות

  • י' ניסן התשע"ט
אא

אלפי קרפדות רעילות שיכולות להרוג חיות מחמד וילדים - צובאות בחודש האחרון על אחת השכונות בפלורידה, ארה"ב ומטילות אימה על התושבים. 

בלועזית מכונות הקרפדות בשם "cane toads", ואורכן נע בין 6-9 אינצ'ים. רשויות פלורידה חוששות כעת כי הקרפדות הולכות ומתרבות, וכי אם לא יימצא פיתרון הולם לחיסולן - הן יהוו מפגע ציבורי גדול. "הן מכסות כל ריבוע של שטח ריק", אמרה ג'ניפר קואשה, תושבת השכונה פאלם ביץ' גארדן - שנגועה במספר רב של צפרדעים. "אי אפשר ללכת על הדשא בלי לדרוך על אחת מהן".

"הגשם מעודד את הקרפדות להתרבות, וכשיש להן קני סוכר - הן לא צריכות יותר מזה", מסביר אחד המומחים. לדבריו, הקרפדות הקימו את מושבן על שדות שלמים של קני סוכר, בדרום פלורידה. "הגשם החזק שהיה לנו עד לפני שבועיים שלושה גרם להם להיכנס למעגל של התרבות", מסביר מארק הולידיי לרשת NBC. "אם חיית המחמד שלכם תבלע אפילו אחת מהן - היא תהיה בסכנת חיים".

הקרפדות מן הסוג הזה הובאו לפלורידה לראשונה בשנת 1936 ממרכז אמריקה, כאשר החקלאים ביקשו למגר איתן את המזיקים בשדות קני הסוכר, שנחשבו על ידי משרד החקלאות האמריקני למין פולשני. הרעל שלהן - כעין נוזל חלבי שמורכב מתערובת של רעלנים, משפיע בעיקר על תפקודי הלב - כך על פי מומחים מנשיונל ג'אוגרפיק. 

"אנחנו מעריכים שיהיה קשה מאוד לחסל אותן לחלוטין", הוסיף הולידיי ואמר. "בחודש הקרוב, יהיה עוד זרם גדול של קרפדות שאני מעריך שיגיעו לכל אזור בפלורידה", סיכם. 

תגיות:מכהצפרדעיםפלורידהפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה